Jump to content

Köpa windows 7


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Har funderat på att skaffa windows 7 länge nu. Och ikväll tänkte jag passa på med student rabatten.

Men frågan är hur vet jag om jag ska ha 32 eller 64 bitar?

Förstår mig inte riktigt på det där, kan jag inte byta till 64 om jag kör ett xp som är på 32?

Kan någon förklara :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka med studentrabatten, http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=878230 istället :D

32vs64 bitars, de beror på vilken hårdvara du har. Har du en 64 bitars processor, har du mer än 3gb minne?

Körde Windows 7 upgrade advisor. Och det programet visa att min dator ska klara.

Min prosessor är ett Intel core 2 duo e8500 3.16 GHz och har 4 GB i RAM

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde Windows 7 upgrade advisor. Och det programet visa att min dator ska klara.

Min prosessor är ett Intel core 2 duo e8500 3.16 GHz och har 4 GB i RAM

Då bör du köra med 64 bitars så du kan utnyttja alla dina 4gb :D

Kolla den länken jag postade, 100kr istället för den.. tusenlapp? de kostar med den vanliga studentrabatten

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska du köpa ett operativsystem?

ThePirateBay ftw.

MEN ÄR DU TRÖG, räckte det inte med att din tråd blev låst?!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men iaf, jag kan köra med 64 då? Så jävla sämst på sånt här, ursäkta om jag är trög :D

Den där sidan du länka gizmo, dom har bara windows 7 professional där?

Och varför är det så billigt? :D

Yes, det är "bara" professional, du kan se hela utbudet här: http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefron...itd&np1=112

Egentligen behövs inget bättre än Pro så.. Det är att föredra :D

Det är så billigt för att.. Well.. Inte helt säker :D På vissa skolor kan alla studenter få mjukvara från Microsoft helt gratis, på nått sätt går Pellesoft runt det och kan ge det gratis till alla studenter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men iaf, jag kan köra med 64 då? Så jävla sämst på sånt här, ursäkta om jag är trög :D

Den där sidan du länka gizmo, dom har bara windows 7 professional där?

Och varför är det så billigt? :D

Är ett samarbete mellan Microsoft Developer Network Academic Alliance och vissa skolor i Sverige. De får tillgång till gratis Windows 7 och liknande, pellesoft fungerar som en skola, fast där man kan köpa sig in.

The MSDN Academic Alliance is the easiest and most inexpensive way for academic departments to make the latest Microsoft software available in labs, classrooms, and on student PCs. The program, which is available in more than 45 countries worldwide, has two primary goals:

* To make it easier and less expensive for academic institutions to obtain Microsoft developer tools, platforms, and servers for instructional and research purposes.

* To build a community of instructors who can share curriculum and other learning resources to support the use of these technologies.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Skrivet (redigerad)
Det var väl lite onödigt?

Alltså, du kan inte uppgradera så, tyvärr :unsure:

Så jag har fel version?

Det går inte komma runt....? :naughty:

Har läst lite om att man kan göra en ny installation med xp och sen göra en partition på de filerna, och sen på något sett få till windows 7.

Måste ju gå att fixa på något sett.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste du uppgradera då? Kör en fräsh installation :unsure: När du startar om datorn med DVD'n i så borde de komma upp en "vill du starta från cd'n?" eller liknande, gör det inte det får du välja att boota från cd/dvdläsaren

Gjorde det nu, kom hur man startade med skivan. Så nu är det fixat :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...