Jump to content

Windows 7 + Creative Audio Blaster SE


Merkky
 Share

Recommended Posts

Har den senaste veckan försökt få ihop en fin gammal P4 till en surfdator. Ljudkortet var halvslut, och dum som jag var så gick jag och plockade det första jag såg för att kunna smälla in i burken.

I början innan jag formaterade hade jag Windows XP installerat från gamla tiden (datorn har stått i ett-två år), och när jag satte i ljudkortet och installerade drivrutinerna det så funkade det prima! När jag installerade Windows 7 däremot så blev det andra bullar. Den hittar ljudkortet i enhetshanteraren, och även med drivrutinerna från skivan så vägrar den påstå att det är rätt installerat. Har kollat Creatives hemsida för att fixa några nyare drivrutiner därifrån, men enligt sidan så fanns det inget alls.

Hjälp mig nu, vad ska jag göra? Blir less på att inte höra msnplingen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du nått annat namn är "Creative Audio Blaster SE" att gå på? Verkar inte finnas något med det.. :/

Kan stå nått på kortet, vad som hellst för att kunna identifiera vad det är för nått.

Also, de flesta drivrutiner som finns till Vista funkar till Win7

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du nått annat namn är "Creative Audio Blaster SE" att gå på? Verkar inte finnas något med det.. :/

Kan stå nått på kortet, vad som hellst för att kunna identifiera vad det är för nått.

Also, de flesta drivrutiner som finns till Vista funkar till Win7

Just ljudkortet heter "Creative Audio Blaster SE", finns i produktlistan på Creatives hemsida (men inga drivrutiner finns där).

Jo, jag är medveten om det. Men grejen är att jag inte hittar nåt som fungerar! Finns det något som kan vara fel i inställningarna på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Sett detta?

http://support.creative.com/kb/showarticle.aspx?sid=61105

Beta drivers, antar att dom inte syns på produktsidorna

Har varit där, men när jag klickar på "Audigy SE/LS/Value" så kommer jag till en ny sida där det står:

"Här är sökresultaten för SB24_PCDRV_LB_1_04_0090.exe.

Beklagar, din sökning gav inga resultat"

Edit: Har installerat diverse uppdateringar på allt nu, tror inte att problemet är så lätt som drivrutinen..

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa denna http://support.creative.com/downloads/down...ownloadId=10964

Det är den filen du är ute efter, fel ljudkort på sidan men drivrutinen används av flera kort så..yay

skadar inte att testa

Ehm, exakt vilket ljudkort skulle jag komma till? För jag kommer till skärmen där man får välja mellan produkter.

post-8856-1269677010_thumb.jpg

Tack så mycket för hjälpen förövrigt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh, dumma creative's hemsida :D

http://files2.europe.creative.com/manualdn...B_1_04_0090.exe

Try that, if not working, try

http://support.creative.com/Products/Produ...me=Audigy+Value

sen

Creative Sound Blaster audio driver 1.04.0090

Filstorlek : 44,15 MB >> Hämta <<

Den har jag testat, satte även i det gamla kortet (det var tydligen ett Audigy 2, men det brusar så jag antog att det var två steg från döden) och det hände samma sak med alla drivrutiner och Windows 7 fixar som går att hitta på Creatives hemsida. Har även testat båda korten när jag försökt installera drivrutinerna i kompatibilitetsläge för Vista och XP, som inte heller gav nåt.

Tror att jag kör utan ljud, eller krossar datorn. Eller så köper jag en filt och börjar med röksignaler!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...