Jump to content

Mer RAM åt folket!


Boomer
 Share

Recommended Posts

Fick inget svar på FZ, så jag kör en copypasta och hoppas på det bästa.

Så, jag byggde ihop en dator för ungefär 8 månader sedan och den funkar ju riktigt fint och har inte svikit mig än. Problemet är dock att jag har svikit den. När jag köpte komponenterna så var jag tvungen att dra ner på RAM, pga budgetförändringar. Jag inhandlade dock det lilla extra senare, men det visade sig att dessa inte funkade med mina nuvarande pga spänningen (vilket är konstigt, då det var exakt samma modell). Så, jag skickade tillbaka och sen dess har jag bara skjutit på köpet.

Nu är det dock dags igen, för datorn har lite problem med de tyngre spelen då den inte vet var den ska göra av dem (eftersom cachen är för liten smiley023_1159298_0.gif). Så, vad är egentligen bäst att göra? Försöka mig hitta ett exakt lika par som jag har nu, eller köpa helt nya (dvs, nya minnen med totalt 4GB eller mer)? Jag vill dock inte lägga ut speciellt mycket pengar, och jag har märkt hur priserna på DDR3 har stigit nå otroligt!

Mina nuvarande två minnen är på 1GB var och är tillverkade av Corsair, och verkar ha försvunnit från Internet, men detta är den information jag har: 1333MHz/CL9/XMS3-10600

Snälla, snälla. Hjälp mig! Tack!

PS: Sitter med ett Gigabyte GA-MA790XT-UD4P moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan tacka Core i5 som kräver 1,65V (eller lägre), efter det har minnestillverkarna reviderat så att alla modeller klarar detta. Du har antagligen gamla hederliga 1,8V.

Är dessa antar jag?

Ze edit: Finns A-Data 1600MHz 4GB för 1 038 kr på Inet, där du kan få gratis frakt. Annars har Komplett ganska fint pris på HyperX just nu; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=350154

Vill du hitta likadana av de som du har nu blir det många mail till många butiker, plus att det kommer kosta uppåt 750-800 kr. Vettigare att sälja för 300-400 kr och köpa helt nya för tusenlappen, myes? :naughty:

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan tacka Core i5 som kräver 1,65V (eller lägre), efter det har minnestillverkarna reviderat så att alla modeller klarar detta. Du har antagligen gamla hederliga 1,8V.

Är dessa antar jag?

Ze edit: Finns A-Data 1600MHz 4GB för 1 038 kr på Inet, där du kan få gratis frakt. Annars har Komplett ganska fint pris på HyperX just nu; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=350154

Vill du hitta likadana av de som du har nu blir det många mail till många butiker, plus att det kommer kosta uppåt 750-800 kr. Vettigare att sälja för 300-400 kr och köpa helt nya för tusenlappen, myes? :naughty:

Visst är det de. Du har så rätt, jag tar och köper ett par helt nya stickor istället och ser om någon vill köpa mina andra.

Tack, du borde få något pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...