Jump to content

AdHoc Party (Playstation Portable)


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Av okänd anledning väljer jag att göra en ny topic lika gärna som att belamra PSP-tråden.

ad_hoc_party_psp_1152961_0.jpg

AdHoc Party är en tjänst för PS3 som möjliggör internetspel på PSP-spel som hittills bara stött AdHoc-läge, dvs att man måste sitta i samma rum som den man spelar med. Som bekant finns det ju två kommunikationslägen på PSP och infrastrukturläge (internet) är ett som alldeles för få spel stöder. Det enda jag har i min samling är faktiskt Metal Gear Solid: Portable Ops, men så är ju detta ett spel där man verkligen tänkt på att det ska vara bärbart också.

Kravlista:

- 1 PS3 (Phat/Slim spelar ingen roll, bara den har wifi)

- 1 PSP (Phat, Slim, Brite eller Go spelar ingen roll)

- Ethernetkabel till PS3an (trådlöst duger inte)

- Spel som har adhoc-läge för multiplayer

- PS3-konto med senaste FW inlagt

Jag tror inte man behöver fixa PSN-konto på PSPn, och jag är inte absolut säker på om man behöver senaste FW heller. På PS3 behövs det däremot en uppdaterad FW för att kunna logga in.

Jag nedgraderade min 5.50 GEN-D till original-1.50 och uppdaterade till OFW 6.20 för att kunna spela det här och processen tog flera timmar av googlande, och väl när jag sätter igång programmet kan jag inte hitta en enda människa som spelar/vill spela GTA LCS eller GTA VCS, eller ens Ridge Racer med mig. För övrigt vet jag inte om dessa spel är fullständigt stödda i programmet eftersom de amerikanska och europeiska versionen bara officiellt stöder 4-5 spel än så länge medan japanerna ligger före med bortåt 320 spel i listan.

Är det nån som har PS3 och PSP som är intresserad av att testa detta med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...