Jump to content

Pallar mitt nätagg av att köra dessa delar?


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Trådtiteln beskriver min fråga.

Har ställt samma fråga till diverse andra forum och personer, och fått svar från att jag behöver ett nätagg på MINST 750w. för att kunna köra det, till att det kommer flyta på hur bra som helst. Har även fifflat runt med PSU kalkylatorer, som alla sagt att systemet kommer dra 200-300 w. Dock vet jag inte hur trovärdigt det är.

Pe Äss Un i fråga: 430 watts NetQ, 24 a. på 12 volts railen. Ca. 2 månader gammalt. (Haft NetQ innan, och var mycket nöjd med det.)

Andra delar:

GPU: ATi Radeon HD 4670 (Köpt samtidigt som nätagget.)

CPU: Intel Core I5 750 (Ej köpt än.)

RAM: 3 stickor ddr3 ram, med 2 gig i varje. (OCZ) (Ej köpt än.)

Moderkort: ASUS P7P55 LX (Ej köpt än.)

Kommer att användas för gäjjming, men även 3D modelleri och annat smått och gott.

Så, hur bra kommer det funka? Kommer jag att få uppleva en massa irriterande omstarter, eller kommer nätagget rent av att flyga i luften?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

750W? Vilka jävla pajasar. :lol:

NetQ är uppenbarligen ett budgetmärke vars kvalitet jag ej kan säga något om, men ett kvalitetsnätaggregat med samma effekt kan driva samma system med t.ex. HD5850 utan problem.

Detta är nog 21818941 gången jag skriver det här, dock första gången på GTAsajten: Socket 1156 har dualchannel! 3 stickor = trichannel = Socket 1366. Köp 2x2GB eller 4x2GB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

750W? Vilka jävla pajasar. :lol:

NetQ är uppenbarligen ett budgetmärke vars kvalitet jag ej kan säga något om, men ett kvalitetsnätaggregat med samma effekt kan driva samma system med t.ex. HD5850 utan problem.

Detta är nog 21818941 gången jag skriver det här, dock första gången på GTAsajten: Socket 1156 har dualchannel! 3 stickor = trichannel = Socket 1366. Köp 2x2GB eller 4x2GB.

Ahh, ok. Tack för ett snabbt svar. Tar och köper 4 gig istället.

Och om det säger nåt om PSU:ns kvalitet, ligger priset på ett NetQ (Som förövrigt är ett Svenskt märke.) 430 w. nätagg på runt 500-600 sekendaler. Köpte mitt för 400, då jag fick rabatt.

Men, ehh, det bör funka felfritt, då? Gissar att ett 5850 slukar mer energi än ett 4670...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry om jag verkade grinig med den stora texten förresten. :lol:

Kom ihåg att det ska vara max 1.65V spänning på minnena till 1156 (och 1366 för den delen).

Det bör gå utan problem, processorn har TDP på 95W och HD4670 drar inte mycket. De enda andra svenskarna jag vet som sysslar med nätaggregat är Ace och de är värdelösa. Så det var ju ingen "bonus" med svenskhet, haha. Men prisnivån är högre än Ace vilket borde betyda att det sitter bättre grejer däri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry om jag verkade grinig med den stora texten förresten. :lol:

Kom ihåg att det ska vara max 1.65V spänning på minnena till 1156 (och 1366 för den delen).

Det bör gå utan problem, processorn har TDP på 95W och HD4670 drar inte mycket. De enda andra svenskarna jag vet som sysslar med nätaggregat är Ace och de är värdelösa. Så det var ju ingen "bonus" med svenskhet, haha. Men prisnivån är högre än Ace vilket borde betyda att det sitter bättre grejer däri.

Får helt enkelt testa. Upplever jag en massa krascher skaffar jag mig ett bättre nätagg. (Corsair.)

Håller tummarna på att det kommer funka felfritt med NetQ:et, dock.

Vet du förresten nåt bra bänkmarks program som jag kan köra för att se hur väl systemet körs när det är på sitt "Peak", när jag väl har komponenterna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...