Jump to content

Zombie Driver


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Ännu ett Zombiespel som liknar alla andra?.. Nej!

Jag fick hem spelet igår, ett väldigt billigt, men ändå roligt.

Det går på runt 50 kr, och finns att köpa på Steam. Det handlar i stort sett om att köra sin bil i en stad som har blivit infekterad och nästan alla har blivit zombies. Det går ut på att man ska rädda folk som överlevt/undvikit infektionen, och man får pengar, nya bilar och låser upp nya vapen som man kan ha på sin bil.

Stilen är Left 4 Dead + Carmageddon + GTA II. Ganska intressant. Man ser alltid ovanifrån, likt GTA, men det finns commons och special zombies, likt L4D.

Och militären är inblandad i evakueringen och skydd, och du har blivit anställd som "the driver" för att rädda doktorer, ingenjörer för att bygga basen, poliser för skydd, och vanliga människor.

Jag har knappt hunnit spela, men det är verkligen ett enkelt men ändå roligt spel!

Jag snappade dessutom upp att dem stödjer modning, och har till och med släppt guider hur man gör, vilket är ett stort +

Screenshots:

Screenshot_20090930_24_1143557_0.jpg

Screenshot_20090930_25_1143557_1.jpg

Screenshot_20090930_15_1143557_2.jpg

Mer finns här: Press me!

Trailer:

------------------------------------------------------------------------------------------

Saxat från Zombie Drivers officiella hemsida.

"Fight your way through the streets of a zombie infested city to save the survivors of a disastrous chemical accident that changed most of the city's population into mindless brain hungry monsters. Time is your enemy and your car is your weapon as you race through the streets smashing everything on your way including fences, phone booths, street lamps and hordes of zombies. When the gruesomely mutated zombies become too much to handle, buy a new car or get more guns and upgrades installed. You can earn more money for finishing side quests, making kill combos and searching for hidden prizes. Game play is unrestricted and the player can freely roam through the dark streets, alleys and backyards searching for the best shortcuts or hidden power ups. "

- 17 story missions with sub quests and bonus objectives,

- Huge, free roaming city, infested by thousands of brain hungry zombies just waiting to be explored,

- 6 different cars including an unlockable super car,

- 9 different upgrades for each car, which can transform even an innocent Taxi into a Chariot of Death

- All cars can be mounted with miniguns, flamethrowers, rocket launchers or even dual railguns.

- All weapons have 3 upgrade levels which come with unique features.

- Dynamic combo system with tricks and hordes of zombies to try it on.

- Many vicious zombie types including even zombie dogs

------------------------------------------------------------------------------------------

OBS: Vissa har haft problem vid uppstart av spelet, OGRE Error. Vad jag vet så är det i Vista och W7.

Däremot har jag kommit på lösningen, högerklicka på exen och kör som administratör. Tadaa, fixat :)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på G att köpa det, men sen insåg jag att det är ett spel där man kör mot tiden. Inte kul!

Nu är säkert inte hela spelet så, men det är riktigt avtändande.

Jo, det var därför jag avstod, till en början.

Nu har jag spelat rätt mycket, och jag kan säga att typ var 5e uppdrag är mot tiden, och då är det bara för bonusuppdrag.

Att hämta några survivors på 7 minuter, jag kom tillbaka på 5 minuter. Så det är faktiskt inte alls många time trials!

Däremot kan jag säga att spelet är ganska kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...