Jump to content

ATI-problem


Bubbli
 Share

Recommended Posts

Ja, jag har köpt en hårddisk (Samsung Spinpoint F3 1TB om någon undrar) och har den som huvudhårddisk. Min gamla hårddisk är för tillfället inte inkopplad så jag kör OS på den här. Jag är i processen att installera drivrutiner och när jag installerar drivisarna för grafikkortet klappar datorn ihop. Jag misstänker att det är ATIs installationshanterare som är problemet.

Utöver mina misstankar har jag ingen aning. Har försökt googla lite men inte riktigt hittat något. Någon som hört talats om problemet eller upplevt det själv? Och framförallt, någon som vet lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämsta förklaringen som jag sett på länge. :rolleyes: VAD exakt händer?!

Det är vanligt att under installationen av grafikkorts drivrutiner att Skärmen blir svart ett kort tag, kan vara det :D . Förstår inte riktigt hur du kopplar detta till din hårddisk.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan erkänna att det inte var världens mest djupgående förklaring, men jag ser inte vart jag säger att det har med min hårddisk att göra. Jag tyckte bara det var kul att berätta lite varför jag installerade drivisarna. Sedan är det väl även skillnad på "att Skärmen (varför stort s Alle?) kblir svart ett kort tag" och "att datorn klappar ihop". Den stänger av sig.

Jag vet skillnaden på när skärmen blir svart och datorn stänger av sig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan erkänna att det inte var världens mest djupgående förklaring, men jag ser inte vart jag säger att det har med min hårddisk att göra. Jag tyckte bara det var kul att berätta lite varför jag installerade drivisarna. Sedan är det väl även skillnad på "att Skärmen (varför stort S Alle?) kblir svart ett kort tag" och "att datorn klappar ihop". Den stänger av sig.

Jag vet skillnaden på när skärmen blir svart och datorn stänger av sig...

Man vet aldrig ifall personen ifrån ibland känner av skillnaden mellan omstart och svart skräm. Ett vanligt problem i dagen samhälle. Tyckte du nämnde den nya hårddisken så specifikt att det lät lite som om du trodde den var boven.

Iallafall, Pröva avinstallera de nuvarande drivrutinerna och starta om. När datorn är omstartad om du kan, AVBRYT den automatiskt installationen och dra igång ATI's drivrutin installation.

PS. Du glömde nämna OS...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man vet aldrig ifall personen ifrån ibland känner av skillnaden mellan omstart och svart skräm. Ett vanligt problem i dagen samhälle. Tyckte du nämnde den nya hårddisken så specifikt att det lät lite som om du trodde den var boven.

Iallafall, Pröva avinstallera de nuvarande drivrutinerna och starta om. När datorn är omstartad om du kan, AVBRYT den automatiskt installationen och dra igång ATI's drivrutin installation.

PS. Du glömde nämna OS...

Han är min sötnos, jag har lärt honom bättre än så.

Hjälper inte, det är installationen som dödar datorn. Har haft samma problem på en annan dator (lösningen på den går inte att implementera på Bubblis).

XP x86.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är min sötnos, jag har lärt honom bättre än så.

Hjälper inte, det är installationen som dödar datorn. Har haft samma problem på en annan dator (lösningen på den går inte att implementera på Bubblis).

XP x86.

Oohh, An apprentice.

Hinner ni se vilken tid punkt den dör? Det brukar ju stå vad den håller på med för tillfället, om det är medens det tar bort de gammla eller när den installerar dom nya?

Installera dom i Felsäkertläge?

Äldre har ni redan provat gissar jag på, men hur äldre? Pröva supergammla alltså typ som 5.0 versionerna (minns inte när stöd för 3*** serien kom in)??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...