Jump to content

SA-MP


 Share

Recommended Posts

Hej! :D jag han precis börjat köra gta san andreas! och funderat på att skaffa SAN ANDREAS MULTIPLAYER. Ber om om ursäkt om jag drar upp en supergammal tråd :D

Men vill ha en FULL GUIDE om SA-MP många guider! Så många ni kommer på ! Ni kan gärna ge tips med! (:!!!:)

1.Vad gör man i SA-MP? (VILL HA FULL INFO!)

2. Hur får man körkort/vapen/jobb och sånt? (VILL HA FULL INFO!)

3. Kan man göra egna servrar ? isåfall hur?

4. Kan man gå med i en grupp och möta andra grupper i exempel krig? polisjakter?

5. Hur jobbar man och har man fast jobb?

6. Hur är man kriminell och kan man bli busted?

7. Ge gärna nåt tips eller annan guid!

Tack på förhand! ALLA GTA - PLAYERS! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! :wub: jag han precis börjat köra gta san andreas! och funderat på att skaffa SAN ANDREAS MULTIPLAYER. Ber om om ursäkt om jag drar upp en supergammal tråd :)

Hahaha :)

Du gjorde helt rätt - du drog inte upp en gammal tråd, du startade en ny istället! :D Det är skillnad på t_new_168081_0.gif och t_reply_674837_0.gif.

t_reply_674837_0.gif skriver ett svar i en befintlig tråd. Eftersom SA-forumet är rätt dött numera kommer du nästan garanterat dra upp en gammal tråd om du trycker på den knappen, men det gör inget! Så länge det du skriver i gamla trådar är något användbart, något som har med ämnet att göra eller som har andra bra skäl att dra upp gamla trådar, så är det fullt tillåtet. Speciellt med "officiella" trådar som till exempel San Andreas Screenshots eller liknande, då behöver man knappt bry sig om att trådar är gamla utan det är bara att posta på! :)

t_new_168081_0.gif däremot, det startar en ny tråd och det är alltid trevligt med nya trådar för då kan man diskutera nya saker. Ibland är det däremot bättre att använda de trådar som redan finns, om de är stora och "välkända". En tråd om SAMP är helt tillåtet eftersom du frågar om saker på ett bra sätt och som kan behöva ett antal posts för att besvara, men om du startar en ny screenshottråd, till exempel, då hade den låsts och du hade fått posta i den gamla tråden istället.

Angående SAMP har jag inte mycket jag kan svara tyvärr... :unsure: Man spelar flera spelare i SAMP samtidigt, över internet, och vad man gör är helt upp till serverinnehavaren att bestämma. Deathmatch, rollspel, glida runt... Det finns servrar som har väldigt ambitiösa projekt som till exempel inkluderar jobb och bankkonton. Jag var med i en server en gång som var fantastiskt rolig eftersom man fick välja mellan en himla massa jobb (jag föredrog helikoptertaxi) och egna bankkonton, men jag slutade ganska tvärt när jag fick reda på att man var tvungen att logga in varje vecka/varannan vecka, för annars skulle all info tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...