Jump to content

32 bit vs 64 bit


Sniper
 Share

Recommended Posts

Hur är det nuförtiden med 32 bit och 64 bit. Jag kommer ihåg att när Windows Vista lanserades så var inte 64 bit marknaden något stort och en stor del program fungerade inte etc.

Windows 7 lanserades förra månaden... hur ser det ut på 32 bit respektive 64 bit fronten nuförtiden?

Är det dags att byta till 64 bit nu, eller är det lika bra att stanna kvar på 32 bit ett par år till?

Fördelar/Nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nuförtiden fungerar allt till x64?

Vad för grejer är det som inte fungerar? Gamla Doom 3D och Winamp 2.0?

Tekniskt sett så ska allt funka, men sedan är det Windows sin påverkar. Många gamla spel/program kanske inte funkar från win 98 tiden, men Efter XP och senare funkar.

Alla x32 bitars program funkar på x64 bitars datorer MEN inte tvärt och om. Skillnaden är att processorn kan räkna ut mer i taget, så program som är optimerade för x64 går snabbare.

Jag skulle se det användbart för alla att använda x64 för det börjar komma mer och mer vabliga program som är optimerade för x64.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har Windows 7 64-bit.

32-bitsprogram fungerar utan problem. Och 64-bitsprogrammen känns kraftfulla som fasen, speciellt märker man skillnad i Photoshop CS4 64-bit. :confused:

Bara för att låna lite snabbt, whats the difference?

Jag kör ännu på gamla vanliga CS3 32-bit. Men burken jag sitter vid klarar nog det mesta i 64-bit väg med en klackspark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...