Jump to content

IPB3 Standardskin


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Vad jag har förstått så är många missnöjda med det nya standardtemat i IPB3. Med den här tråden vill jag fånga upp vad som ogillas och vad som kan göras för att förbättra det.

Mina åsikter om det nya skinnet är nästan bara goda. Jag gillar att många (onödiga) detaljer är borttagna, att det är mindre fyrkantigt, all användning av AJAX som ger flyt (sidan uppdateras utan att laddas om), stöd för moderna webbläsare, större text och väldigt snåla bilder. Dessutom gillar jag också det nya, lite mörkare, färgschemat. Det känns fräscht.

Det hela kan bero på att jag har använt det nya skinnet betydligt mer än de flesta här, samt att jag inte besöker GTAsajtens forum dagligen. Jag har nämligen en känsla av att det är människans naturliga motstånd till förändringar som spökar igen.

Så min fråga är alltså vad ni stör er mest på i det nya standartemat. Är det bara färgschemat eller annat också? Hur kan det förbättras?

Två förbättringar jag kom på rent spontant:

1) Inför kantmarginal för att göra det lite "luftigare". Detta är något som redan är infört på detta forum om ni tänker efter (totalt 10% vit kant till vänster och höger).

2) Inför färgglada forumikoner, t.ex. som bc_new_695053_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två förbättringar jag kom på rent spontant:

1) Inför kantmarginal för att göra det lite "luftigare". Detta är något som redan är infört på detta forum om ni tänker efter (totalt 10% vit kant till vänster och höger).

2) Inför färgglada forumikoner, t.ex. som bc_new_695053_0.gif

Kantmaginal är nog väldigt bra. Och sedan så tror jag att jag tycker att det är lite för mörkt. Gillar de här färgerna. Sure, det skulle kunna vara LITE mörkare, men jag skulle ändå gärna vilja se en likhet mellan de här forumen och de nya (IPB3 standard)... färgmässigt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...