Jump to content

MSI moderkorts ljuduttag.


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Ljusblå är ljud-in. Alltså, koppla TV/DVD/PS/XBOX/etc. till ljusblå så får du ljudet ut i högtalarna du kopplat i Grön. Tror inte du kan få ljud-ut från ljusblå.

Det kan jag! Men saken är den att jag ska koppla in min förstärkare via den ingången och spela in via den, så då måste jag ha den på en separat kanal, så att ljusblå blir som en enskild ingång, på så sätt spelar jag in via den ljusblå, använder resten till dom andra uttagen... Komplicerat, I know...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska spela in från din förstärkare till datorn via ljusblå? Vart får du detta till ljud-ut? Ljudet från förstärkaren går IN i datorn via ljusblå (Ljud-In). Du behöver inte ha en egen kanal för ljud-ut om du ska spela in.

Såvida du inte syftar på nått annat men då förklarar du fel isf.

Han undrar ifall han kan ställa in själv vad alla portar ska vara till för.

Realtek senare chip har STÖD för detta då man kan välja själv vad portarna ska vara till för, in eller ut. Han vill då ha för port in för mic, en port in för förstärkaren utan att dessa påverkar varandra.

Simpels ey?...

____________________________________________________________________________________________________

EDIT:

flather_ljudinggn_help_1128359_0.jpg

Du kan ju använda Line IN. Och sedan välja att ditt program du spelar in med väljer Line IN.

OBS: Detta är då det senaste paketet ifrån realtek med både drivrutin och mjukvara.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska spela in från din förstärkare till datorn via ljusblå? Vart får du detta till ljud-ut? Ljudet från förstärkaren går IN i datorn via ljusblå (Ljud-In). Du behöver inte ha en egen kanal för ljud-ut om du ska spela in.

Såvida du inte syftar på nått annat men då förklarar du fel isf.

Varför jag får det till ljud-ut är för att jag använder den till mitt headset atm...

Men det som alle sade är rätt, det är så jag vill kunna skaffa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...