Jump to content

µtorrent spökar?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Öppnade en port i µtorrent men det fortsatte med att utorrent och torrent sidan sa att porten är stängd så jag började kolla om allt stämde då såg jag att pirvate ip var fel så jag ändrade den. Och nu säger torrent trackern att jag är connectable men enligt utorrent så är inte porten öppen. Bör jag bry mig eller räcker det bara att torrent tracken säger att jag är connectable? Så jag kan seeda? Här kommer en snabb bild över det hela gjorde den i paint därför ser det fult ut.

Men om jag tankar från Piratebay så lyser den där triangeln grön och kan seeda men inte från stängda trackers. Jag har startat om utorrent men hjälper inte eller bör jag bry mig överhuvudtaget. Och just nu testar jag och seedar två filer från trackern den stängda alltså men det händer inge men säger fortfarande att jag är connectable

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hej igen. Har fortfarande problem med att seeda varför kan jag seeda på öppna trackers som Piratebay samt FZs torrent tracker som dom har. Då går det bra att seeda men när jag ska seeda från stängd tracker så går det inte utan jag har bara den där gröna bocken som lyser grönt.

Har laddat ner PFPortChecker. Och när jag kollar porten på TCP så står det Status: Your port is open. Men på UDP så står det Your port is NOT OPEN or not reachable!. Fast jag har fyllt i both i protocol i själva routern när jag öppnade min port. Snabbt svar tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen. Har fortfarande problem med att seeda varför kan jag seeda på öppna trackers som Piratebay samt FZs torrent tracker som dom har. Då går det bra att seeda men när jag ska seeda från stängd tracker så går det inte utan jag har bara den där gröna bocken som lyser grönt.

Har laddat ner PFPortChecker. Och när jag kollar porten på TCP så står det Status: Your port is open. Men på UDP så står det Your port is NOT OPEN or not reachable!. Fast jag har fyllt i both i protocol i själva routern när jag öppnade min port. Snabbt svar tack

Är inte så värst insatt men om du kollar genom att dubbelklicka på den "gröna bocken" och kollar där igenom, vad får du?

Testa även att kryssa i Aktivera UPnP portmapping under Anslutning på inställningar, det var mitt problem en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte så värst insatt men om du kollar genom att dubbelklicka på den "gröna bocken" och kollar där igenom, vad får du?

Testa även att kryssa i Aktivera UPnP portmapping under Anslutning på inställningar, det var mitt problem en gång.

UPnP portmapping var redan aktiverad. Står på gröna grejset Netword OK your network connection is working as it should.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...