Jump to content

GRIN har stängt ner.


Pixiegnom
 Share

Recommended Posts

Under gårdagen blev det som alla fruktat tyvärr ett faktum, den svenska utvecklaren Grin stängde för gott sina dörrar. Anledningen till detta är att Grin inte fått pengar utbetalade av olika utgivare som de blivit lovade. Detta betyder att samtliga anställda nu är uppsagda och det projekt som Grin jobbade på har hamnat på hyllan. På Grins hemsida finns ett meddelande från Bo och Ulf Andersson, brödrerna som grundade Grin.

Ur askan ur Grin har dock ett nytt företag skapats med flera gamla anställda och de kommer att husera i Grins gamla lokaler i Göteborg. Outbreak Studios kommer att satsa på bärbart och konsoltillverkarnas onlinetjänster och deras mål är att leverera kvalitet och dessutom assistera andra utvecklare som behöver hjälp i utvecklingen av sina spel.

Källa: Gamereactor.se

Vad har ni att säga om detta?

Tycker ni kanske att det var lika bra med tanke på att deras senaste spel inte har varit nån höjdare eller tyckte ni kanske om deras spel och ser det hela som en förlust?

Själv tycker jag att det är tråkigt att Sverige förlorar en spelstudio, men samtidigt kanske det är lika bra med tanke på de senaste spelen. Ska även bli intressant att se vad Outbreak Studios kan åstadkomma. -_-

GRIN's avskedsbrev

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa: Gamereactor.se

Vad har ni att säga om detta?

Tycker ni kanske att det var lika bra med tanke på att deras senaste spel inte har varit nån höjdare eller tyckte ni kanske om deras spel och ser det hela som en förlust?

Själv tycker jag att det är tråkigt att Sverige förlorar en spelstudio, men samtidigt kanske det är lika bra med tanke på de senaste spelen. Ska även bli intressant att se vad Outbreak Studios kan åstadkomma. :)

GRIN's avskedsbrev

Oj, tråkigt. :P

Jag gillade faktiskt Rearmed och WANTED. Klockrena spel, även fast dom hade sina brister.

Nåväl, jag har fortfarande kvar min. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, tråkigt. -_-

Jag gillade faktiskt Rearmed och WANTED. Klockrena spel, även fast dom hade sina brister.

Wanted var väl knappast ett klockrent spel. Hade de jobbat på det utan sina två andra spel så hade det väl blivit bra. (vilket inte är så trovärdigt eftersom de antagligen skulle valt att lägga all tid på BC i sånna fall)

3 spel på en gång. Inget blir riktigt bra. Detta bidrar nog ganska mycket till att det gick som det gick.

Rearmed däremot. Riktigt, riktigt bra spel. Det var spelet som skulle hypa upp till det "stora" Bionic Commando.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...