Jump to content

Projektarbete


Tux
 Share

Recommended Posts

I Göteborg. Ja silver som katalysator. Blir fina mätvärden ang. CO2 också :whistling:

Jag är väl medveten om vad väteperoxid är och vad det kan åstadkomma. MVG blev det, om jag inte minns fel.

/Klimpen

Jag menade godkänt som i att projektarbetesidén ska tillåtas av skolan.

Vi skulle ha experimenterat med kaliumnitrat+sockerarter och dess prestanda som alternativt fast raketbränsle men hade mycket troligen blivit nekade pga. att en av huvudidén var att få upp långt över 100 gram.

Mycket intressant och det överlägset mest avancerade och ambitiösa projektarbete jag har hört talas om. Du får faktiskt dela med dig av ritningar, bilder och filmeryes_1119563_0.gif. Körde ni/du endast statiska tester på motorn? Använde du pumpar eller trycksatt bränsletank?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade godkänt som i att projektarbetesidén ska tillåtas av skolan.

Vi skulle ha experimenterat med kaliumnitrat+sockerarter och dess prestanda som alternativt fast raketbränsle men hade mycket troligen blivit nekade pga. att en av huvudidén var att få upp långt över 100 gram.

Mycket intressant och det överlägset mest avancerade och ambitiösa projektarbete jag har hört talas om. Du får faktiskt dela med dig av ritningar, bilder och filmeryes_1119563_0.gif. Körde ni/du endast statiska tester på motorn? Använde du pumpar eller trycksatt bränsletank?

Trycksatt bränsletank.

Bränsletanken med säkerhetsventil och tryckregulator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...