Jump to content

Kan inte spara spelet?


Trancequeen
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har köpt GTA IV till min PC och har börjat spela, men så kommer det upp något om att autospara.

När jag ska spara så blir jag ombedd att logga in på Windows Live ID. Jag fyller i min mailadress och lösenord, men det står bara "Cannot connect to Live ID" eller något liknande.

Hur ska jag göra för att kunna spara mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapa ett offline konto eller så skapar du ett live konto som dina föräldrar måste acceptera. Eller så gör du en ny hotmail och skriver in den på föräldrarnas email asså du ljuger för dom.

Varför skulle jag behöva skaffa ett konto i mina föräldrarns namn för? Ditt svar gjorde mig verkligen inget klokare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du verkligen köpt det så vet jag inte vad felet kan vara. Möjligtvis om Windows Live Ligger på samma servrar och får Maintenance som Xbox får nu. Då kanske det ligger nere och därför kan du inte logga in. Men det borde det inte göra, så jag är inte säker. Du ska kunna göra ett offlinekonto för tillfället om du inte har piratkopierat skiten så är det ingen fara. -_-

Lycka till. Du kan givetvis fråga fler frågor här om du undrar över någonting. Det kan vara som jag skrev tidigare också, men jag är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle jag behöva skaffa ett konto i mina föräldrarns namn för? Ditt svar gjorde mig verkligen inget klokare

När ja gjorde mitt live konto så var ja tvungen till att skriva in mina föräldrars email adress för att dom skulle acceptera mitt live konto och att jag använder det. Istället för att ja skrev in deras mail så tog jag en av mina hotmail och skrev in istället så ja kunde godkänna utan att dom gjorde det.

Annars gör du som VickeX säger gör ett offline konto

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...