Jump to content

Nytt GTA-spel ?


Sammy
 Share

Recommended Posts

checka den här länken: http://www.pixelplayer.se/nyhet.php?id=972

..senså hörde jag av nån annan snubbe om de, så jag kolla upp de lika gärna .. får väl se!

Nja,!

:) x)

I en intervju med MTV Multiplayer berättar Sonys John Koller att de pratar med Rockstar om att konvertera ett till Grand Theft Auto till deras bärbarakonsol PSP. Kan det här innebära att Internetbutiken HMV har rätt om att GTA: San Andreas Stories skall släppas till PSP?

Bah, är det konvertering det handlar om är det ju givet vad det handlar om. Men än så länge ser det bara ut att vara i förhandlingsfasen. Hursomhelst så verkar det som att jag kan få rätt ändå:

Jag är rätt säker på tre saker:

1. Spelet blir försenat. Inte fel, men inte rätt. Datum sattes väldigt sent för att undvika förseningspressmeddelanden.

2. Spelet får väldigt låga betyg och försäljningssiffror. Fel om betygen, men det är väl ingen bästsäljare direkt.

3. Spelet portas till andra plattformar, möjligen till PSP. Booya!

EDIT: Åh, om det inte framkom:

Det handlar INTE om ett San Andreas Stories. Det de pratar om är att Nintendo DS-spelet GTA: Chinatown Wars kan portas till PSP. Konvertera gör man med färdiga spel, och alltså är det inte SAS utan CW det handlar om.

Kul nyhet ändå, men jag är inte säker på att jag kommer köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...