Jump to content

Projekt: Film


Bubbli
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att jag och Curly har diskuterat att göra en film i GTA IV. Vi har hittills kommit på en story och flertalet scener som ska vara med. Problemet är bara att det är omöjligt att genomföra med två personer. Vi uppskattar att vi behöver minst 4-5 personer till.

De huvudsakliga uppgifterna för ”skådespelarna” är att vara chaufförer, då stora delar av filmen går ut på en större bilkortege, samt till en större eldstrid. Många smågrejer kan vi säkert göra själva, men det kommer att bli mycket enklare med fler personer.

Notera att detta är ett mer ambitiöst projekt, i stil med filmen The Majestic. Hur kvalitativt resultatet blir i slutändan kan vi ju så klart inte veta nu. :wub:

Intresserade kommer att få ta del av storyn, som just nu håller på att skrivas i detalj. Tider för inspelning är i detta tidiga skede inget vi har. För att det ens ska gå att genomföra på ett bra sätt måste vi ha hjälp från seriösa forummedlemmar!

Moddning krävs, vad exakt kommer senare, men inte direkt några allvarligare ingrepp. Möjlighet till att prata i TeamSpeak är väldigt, väldigt välkommet.

Intresscherad? Schkriv då ett inlägg.

Gäller endast PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ni tänkt redigera det i det medföljande programmet eller är ni lite seriösare? Har det inte till PC, men kan förstås bidra med teknisk hjälp och idéer. :naughty:

Vi har inte utforskat in game-editorn så mycket. Men vi har tidigare pratat om att klippa ihop det i andra program, Vegas exempelvis. Egentligen skulle vi vilja ha någon som kan det här med videoredigering bättre. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har inte utforskat in game-editorn så mycket. Men vi har tidigare pratat om att klippa ihop det i andra program, Vegas exempelvis. Egentligen skulle vi vilja ha någon som kan det här med videoredigering bättre. :teehee:

Det ska finnas MODs som tar bort vattenmärkena I Gta IV Video Editor. Om ni skaffar den så kan ni ju skapa en scen I gta iv med Vid Editor och exportera I 720p (del för del). Då får ni BÅDE dom vinklar som ni vill ha och HD format :)

EDIT:

Med det vill jag säga att SENARE kan ni då ta filmerna till en riktigt video edit.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som en smart idé. Du råkar inte veta vad modden heter? Var man hittar den..?

Tänkte bara säga att vi använder oss av Player Selector och en bilspawnare. Den enda modden som ni behöver använda er av egentligen är den första.

Vi tänka använda oss av Super Spawner, men vi fick ingen ordning på den så vi slopade den idén.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som en smart idé. Du råkar inte veta vad modden heter? Var man hittar den..?

Tänkte bara säga att vi använder oss av Player Selector och en bilspawnare. Den enda modden som ni behöver använda er av egentligen är den första.

Vi tänka använda oss av Super Spawner, men vi fick ingen ordning på den så vi slopade den idén.

Asså, jag tror jag kan få igång den. Men då måste jag kanske ta bort ingametrainer och behöva en invite för att spela med er :)

BTW:

Läste nu att denna anti-watermark mod inte tar bort ALLT. Bara den första texten som dyker upp (namn, skapare osv osv)

Anti-Watermark mod (OBS Magic IV krävs)

Tråden där förfrågan kom samt lite ideer om hur man ta bort den HELT

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en bra fråga som jag inte har något svar på. :naughty:

Tjenare Curly jag kan joina jag jobbar mycket med Video editors och klipp går nämligen media på gymnasiet och jag skulle kunna bidra lite kan programera IV med skins mm har PC versionen . så om du behöver lite hjälp eller en i themet har Theamspeak har du msn? adda mig davidhellgren90@hotmail.com! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har addat warclaw92.

---

Jag och Bubbli har tänkt oss att vi ska försöka spela in vissa scener i helgen. Alla brukar ha tråkigt på söndag eftermiddag, eller hur? Skriver till er på Messenger.

Jag har mat uppgift i familjen på söndag, så isåfall sent :naughty: ca efter 18:00 för att vara säker..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...