Jump to content

Hur gör man?


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Hur gör man för att få det,vad krävs??

Kommer det på skiva eller måste man ladda ner det på något sätt??

Känns som att detta kommer bli jävligt struligt då jag inte har en aning om hur man gör med Xbox Live eller vad det nu heter.

Har aldrig haft Live då jag aldrig tyckt om att spela med andra,jag har bara stoppat in skivan och spelat med mig själv.

Så frågan är ju hur länge spelet håller,är det något man spelar igenom på typ 1 vecka är det inte värt allt strul jag anar att det kommer bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man för att få det,vad krävs??

Kommer det på skiva eller måste man ladda ner det på något sätt??

Känns som att detta kommer bli jävligt struligt då jag inte har en aning om hur man gör med Xbox Live eller vad det nu heter.

Har aldrig haft Live då jag aldrig tyckt om att spela med andra,jag har bara stoppat in skivan och spelat med mig själv.

Så frågan är ju hur länge spelet håller,är det något man spelar igenom på typ 1 vecka är det inte värt allt strul jag anar att det kommer bli.

Man laddar ner det från Xbox Live när det släpps på tisdag, det kostar 1600 Points som du kan beställa eller köpa i någon affär. För att få igång Xbox Live krävs bara en nätverkskabel. :innocent:

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man laddar ner det från Xbox Live när det släpps på tisdag, det kostar 1600 Points som du kan beställa eller köpa i någon affär. För att få igång Xbox Live krävs bara en nätverkskabel. :innocent:

Då blir ju följdfrågan naturligtvis,vad kostar 1600 points??

Så det är alltså ingen skiva,och Xbox Live kostar ingenting??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då blir ju följdfrågan naturligtvis,vad kostar 1600 points??

Så det är alltså ingen skiva,och Xbox Live kostar ingenting??

Runt 250-300kr. Du kan köpa i butik, men det enda du får då är en kod som du matar in så att du kan tanka från Live plus en affisch. Live kostar ingenting så länge du inte vill spela mot andra, då måste du ha guld som kostar ett par hundringar per år. Notera dock: under de fem premiärdagarna spelar alla GTA och TLaD gratis, som ett premiärevent från Microsofts sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då blir ju följdfrågan naturligtvis,vad kostar 1600 points??

Så det är alltså ingen skiva,och Xbox Live kostar ingenting??

Det går inte att köpa exakt 1600 Points, men du kan köpa två stycken 800 Points för ungefär 300 kronor.

Xbox Live kostar om du ska ha Gold men Silver som krävs för att ladda ner The Lost And Damned kostar ingenting. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runt 250-300kr. Du kan köpa i butik, men det enda du får då är en kod som du matar in så att du kan tanka från Live plus en affisch. Live kostar ingenting så länge du inte vill spela mot andra, då måste du ha guld som kostar ett par hundringar per år. Notera dock: under de fem premiärdagarna spelar alla GTA och TLaD gratis, som ett premiärevent från Microsofts sida.

Känns som att jag får gå igenom telefonboken och ringa en vän =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid lättare att få hjälp på plats, så att säga. Inte lätt att fixa allt om man inte har någon aning om vad man gör riktigt, oavsett om hjälpen kommer från en så kvalificerad person som VickeX eller ej. :innocent:

Haha sant, men jag tänkte att vi fortfarande kunde förklara lite bättre så att han förstod. Det är ju inte direkt svårt.

Vi kan göra en 'step by step-guide' åt honom, med bilder och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid lättare att få hjälp på plats, så att säga. Inte lätt att fixa allt om man inte har någon aning om vad man gör riktigt, oavsett om hjälpen kommer från en så kvalificerad person som VickeX eller ej. :innocent:

Damn right

Vad menar du? Undrar du över någonting mer?

Jaaa,jag undrar fortfarande över allt =)

Är som sagt inte alls van vid detta (varför i helvete var de tvungna att göra på detta vis,vad i helvete är det för fel på en vanlig skiva??)

,normalt stoppar jag bara in skivan och lirar.

Har aldrig haft en tanke på att aktivera Xbox Live,har aldrig haft någon nytta av det.

Jag undrar över hela proceduren,var jag ska börja och hur jag sen går vidare.

En sån där step by step var faktiskt ingen dum ide =)

Jag har en bärbar dator,fungerar det ändå?? (Tänkte på att min flickvän brukar sitta vid datorna på kvällarna och jag vill fan inte ha henne i mitt spelrum)

Som sagt,så många frågor så få svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett smarrigt recept på hur man köper och laddar ner och spelar GTA IV: The Lost and Damned

Ingredienser:

Dig själv

Xbox 360

Grand Theft Auto IV till Xbox 360

Tillgång till internet

Pengar

Steg 1.

Koppla upp dig mot internet på din Xbox 360. Det enda du behöver för att göra detta är att koppla i en nätverkssladd från en router eller ett modem till din Xbox 360, och sedan klicka på Log in to / Join Xbox Live. Där får du följa instruktionerna på skärmen och skapa ett konto.

Steg 2.

Steg två, att köpa Microsoft Points kan göras på två olika sätt.

  • Gå till din lokala spelbutik och köp, alternativt beställ microsoft points från internet. De finns i vanliga dvd-fodral och ser ut ungefär såhär:

    När du köpt detta, så kommer du innuti att finna ett litet kort. På baksidan av detta kort finns en kod, bakom ett skrapbart fält. Skrapa fram koden, gå till marketplace>redeem code på din xbox, eller marketplace>add på xbox.com och skriv in koden.
  • Gå till Xbox.com eller starta din Xbox och logga in på ditt skapade onlinekonto. Navigera dig fram till att köpa microsoft points, och välj betalning med kort. Borde inte vara allt för svårt att hitta. Efter transaktionen är klar så ska du ha microsoft points direkt på ditt konto, utan att behöva skriva in någon redeem code.

Steg 3.

Den 17 februrari, eller när som helst efter det, så startar du din Xbox 360, loggar in på ditt online-konto och söker upp Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned på Xbox Live Marketplace. Det borde inte alls vara svårt att hitta, då det antagligen kommer att göras väldigt mycket reklam för det. Sedan så väljer du download och väntar tills det är färdignedladdat.

Fråga mer om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett smarrigt recept på hur man köper och laddar ner och spelar GTA IV: The Lost and Damned

Ingredienser:

Dig själv

Xbox 360

Grand Theft Auto IV till Xbox 360

Tillgång till internet

Pengar

Steg 1.

Koppla upp dig mot internet på din Xbox 360. Det enda du behöver för att göra detta är att koppla i en nätverkssladd från en router eller ett modem till din Xbox 360, och sedan klicka på Log in to / Join Xbox Live. Där får du följa instruktionerna på skärmen och skapa ett konto.

Steg 2.

Steg två, att köpa Microsoft Points kan göras på två olika sätt.

  • Gå till din lokala spelbutik och köp, alternativt beställ microsoft points från internet. De finns i vanliga dvd-fodral och ser ut ungefär såhär:

    När du köpt detta, så kommer du innuti att finna ett litet kort. På baksidan av detta kort finns en kod, bakom ett skrapbart fält. Skrapa fram koden, gå till marketplace>redeem code på din xbox, eller marketplace>add på xbox.com och skriv in koden.
  • Gå till Xbox.com eller starta din Xbox och logga in på ditt skapade onlinekonto. Navigera dig fram till att köpa microsoft points, och välj betalning med kort. Borde inte vara allt för svårt att hitta. Efter transaktionen är klar så ska du ha microsoft points direkt på ditt konto, utan att behöva skriva in någon redeem code.

Steg 3.

Den 17 februrari, eller när som helst efter det, så startar du din Xbox 360, loggar in på ditt online-konto och söker upp Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned på Xbox Live Marketplace. Det borde inte alls vara svårt att hitta, då det antagligen kommer att göras väldigt mycket reklam för det. Sedan så väljer du download och väntar tills det är färdignedladdat.

Fråga mer om du vill.

Det verkar lätt,på papper =)

Tror att jag försökt ansluta till Live en gång innan,utan framgång.

Ska kolla upp det närmare senare,behöver jag hjälp hör jag av mig.

Tack på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...