Jump to content

Problem.. (PC)


Jjocckee
 Share

Recommended Posts

Tjena! När jag stoppar i andra skivan kommer en mapp med GTA IV Disc 2 upp

9auxhe_1077137_0.jpg

Det kom upp något felmeddelande första gången och nu har jag stoppat skivan in och ut utan att något händer..

Ser inga repor eller dylikt på skivan. Krångligt att byta skivan då jag fick spelet med posten från Norge.

Tror inte heller att det är skivans "fel" >_<

Tacksam för hjälp!

Ser samma ut för mig :(

Vad exakt är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror han menade att han kanske trodde det fanns fler filer på disk 2 och var rädd att dom var försvunna nu när han fick felmeddelande.

----

Du behöver inte oroa dig så länge disk 2 funkar under installationen så ska det inte vara fel sen att du får upp den mappen är för att du har autostart på din DVD rom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror han menade att han kanske trodde det fanns fler filer på disk 2 och var rädd att dom var försvunna nu när han fick felmeddelande.

----

Du behöver inte oroa dig så länge disk 2 funkar under installationen så ska det inte vara fel sen att du får upp den mappen är för att du har autostart på din DVD rom.

Men alltså jag ser inte att spelet laddas ner? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste ha Service Pack 3 för att spela IV

Det är rekomenderat att ha SP3 för GTA IV, men jag har en kompis om kan lira GTA IV på PC med XP Pro X32 SP2.

Ladda ner det nu men får sen ett felmeddelande: Det går inte att hitta den förväntade versionen av produkten. :(

Får nog vänta på Rockstars patch, NÄR den kommer >_<

En ny patch kommer INTE fixa det, pröva uppdatera DirectX. Annars vad har du för grafikkort?

DD3D50- D3D Error - DirectX 9 video card required

källa

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är rekomenderat att ha SP3 för GTA IV, men jag har en kompis om kan lira GTA IV på PC med XP Pro X32 SP2.

En ny patch kommer INTE fixa det, pröva uppdatera DirectX. Annars vad har du för grafikkort?

Var kollar man vilket grafikkort man har? (noob :))

Har uppdaterat DirectX ser dock inte på dxdiag att det har ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar.. Har ett RADEON X850 SERIES..

Då har du samma kort som ja hade och du kommer inte kunna spela det kortet du har du måste minst ha Pixel Shader 3.0 men det korter har Pixel Shader 2.0 så det är bara köpa nytt kort. Det var iallafall vad mitt kort hade. Annars råder ja dig att du testar din dator på denna sida Can u Run it

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har du samma kort som ja hade och du kommer inte kunna spela det kortet du har du måste minst ha Pixel Shader 3.0 men det korter har Pixel Shader 2.0 så det är bara köpa nytt kort. Det var iallafall vad mitt kort hade. Annars råder ja dig att du testar din dator på denna sida Can u Run it

Okej :) tack för hjälpen..

Några tips på nytt kort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...