Jump to content

ORD-tråden


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Eftersom att TROMS är låst fortfarande så får det bli en ny tråd för att jag ska kunna ställa denna fråga. Kan iofs vara så att det finns ett enormt underlag för framtida diskussion här.

ORD-tråden

Tanke med tråd: Hur många gånger har man inte suttit där och förundrats över ett ord man hört någonstans och bara inte kunnat finna vad det betyder. Visst finns det uppslagsverk på nätet men det är ju alltid lättare att kunna ställa en fråga på forumet och där snabbt och enkelt få svar på vad det betyder med en mer personlig, mer levande förklaring.

Mer utförlig förklaring: Man ska skriva det ord man vill ha reda på betydelse av och gärna en liten förklaring av varför man vill veta vad just det betyder. Svaren får innehålla en länk till förklaringen men i såna fall så ska man även ha skrivit en egen personlig förklaring. En förklaring som vem som helst skulle förstå. Till och med Errols_Trumma.

Är det ord som kan förklaras med hjälp av bilder är även bilder välkomna.

Det ska alltså vara egna förklaringar på de ord som man eftersöker. Inga tråkiga ordlistetexter.

Det ord jag söker förklaring till är: Afasi

Jag har hört förklaringar förr men det är inget som satt sig. Anledningen till att jag vill veta vad det betyder har självklart att göra med Afasi & Filthy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...