Jump to content

Söker efter ett gamalt byggar spel


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Det byggar spelet ja söker efter är till PC. Man får typ en plats där man ska typ bygga hus åt folket etc sen om man kommer långt så kan man bygga affärer har jag för mig. Demot ja körde när jag var mindre kunnde man vara ett lag som var "Grönt" Asså sina jobbar gubbar har gröna arbetskläder på sig.

Man kan typ köpa mark för att bygga hus på sen kom det ibland att husen började brinna så man fick försöka släcka det.

Eller så blev husen smittade av små kryp så man skulle försöka få ut dem. Man hade konkurrenter man började typ bygga i ett fattigt kvarter. Och man var tvungen att ha "resurser" för att kunna bygga och man var tvungen att anställa folk.

Sen när man hade köpt en annan tomt för att bygga så kom en av sina byggar gubbar och sprängde upp de gamla husen för att kunna påbörja bygga nytt. Detta spel kanske kom runt 90-00 talet och kanske var runt 8-11 år när ja spelade det. Om jag minns rätt så kunde polisen typ komma. Sen var det lite fler färger typ som Grön blå/lila gul. Och alla dom här försöker förstöra för varandra om ja minns det så. Tror spelet hade med Mafian också att göra. Att de kunne komma.

Man såg typ uppifrån som i Command & Conquer Red Alert. Hoppas jag angav rätts så mycke information.

Desperat efter detta spel har tänk på detta hela tiden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...