Jump to content

Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson


P-C
 Share

Recommended Posts

Finns ju ett gäng Huntrare här så den förtjänar en egen tråd.

För er som missat det så är en ny film om allas vår dr. Thompson är ute!

Filmen heter "Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson" och är gjord av Alex Gibney. Den tar oss igenom HSTs tidiga rebelldagar som politisk aktivist till hans senare år som know-it-all vapenfantast. Vi får också höra Johnny Depps välbekanta interpretation av HST när han läser utdrag från artiklar och böcker.

Själv är jag riktigt taggad på att se den! (hunter s. thompson-breakfast with hunter -2003 docu..avi)

Trailer:

[youtube-old]uxJtzzOx534[/youtube-old]

Cover:

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En dokumentär jag verkligen ser fram emot är Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson. Inspelad av Alex Gibney, som tydligen fått en Oscar för någon av sina gamla filmer. Ända sedan jag såg Fear and Loathing in Las Vegas första gången har jag varit fascinerad av HST's liv och gärningar, har höga förhoppningar på den här dokumentären. Den har haft premiär på en filmfestival i januari, vet inte när den kommer till alla vanliga dödliga...

Väntar fortfarande...

Moffa: Gillar du Fear and Loathing-filmen måste du läsa boken. Sjukt bra, en av de bästa böckerna jag har läst. Överst på sidan du länkade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju ett gäng Huntrare här så den förtjänar en egen tråd.

För er som missat det så är en ny film om allas vår dr. Thompson är ute!

Filmen heter "Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson" och är gjord av Alex Gibney. Den tar oss igenom HSTs tidiga rebelldagar som politisk aktivist till hans senare år som know-it-all vapenfantast. Vi får också höra Johnny Depps välbekanta interpretation av HST när han läser utdrag från artiklar och böcker.

Själv är jag riktigt taggad på att se den! (hunter s. thompson-breakfast with hunter -2003 docu..avi)

Det är ju förvirrande att du nämner två titlar,

Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson

Hunter S. Thompson - Breakfast with Hunter

Vilken är det du pratar om, eller är det samma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju förvirrande att du nämner två titlar,

Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson

Hunter S. Thompson - Breakfast with Hunter

Vilken är det du pratar om, eller är det samma?

Jag re-directades fel. :whistling: Breakfast with hunter är från 2003. Så.. öh .. fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...