Jump to content

- iPod & USB-problem!


Patrik
 Share

Recommended Posts

Jag får upp felmeddelandet "En USB-enhet känns inte igen" när jag ansluter min iPod.

Andra grejer som USB-minne funkar. Dock funkade inte ens USB-mitter igår, då fick jag samma meddelande. Men nu är det bara för iPoden.

Vad göra?

Winowstangenten + Pause/Break

v

Maskinvara

v

Enheteshanteraren

v

Kolla under din dator, och okända enheter om det finns någonting där som skulle kunna vara ipoden. Isf så får du välja den, och antingen uppdatera programvaran för den, eller ta bort den helt. Jag är inte 100% säker på att det kan hjälpa dig, men du kan iaf testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Winowstangenten + Pause/Break

v

Maskinvara

v

Enheteshanteraren

v

Kolla under din dator, och okända enheter om det finns någonting där som skulle kunna vara ipoden. Isf så får du välja den, och antingen uppdatera programvaran för den, eller ta bort den helt. Jag är inte 100% säker på att det kan hjälpa dig, men du kan iaf testa.

Om jag trycker upp Universal Serial Bus Controllers ser man Unknown Device på en vilket är iPoden.

Där hittade den ingen uppdatering till drivrutin.

Men jag kanske har råkat avinstallera någon drivrutin? Vad laddar jag ner nya isf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag trycker upp Universal Serial Bus Controllers ser man Unknown Device på en vilket är iPoden.

Där hittade den ingen uppdatering till drivrutin.

Men jag kanske har råkat avinstallera någon drivrutin? Vad laddar jag ner nya isf?

Windows ska hämta drirutiner till Ipod automatiskt :)

Pröva ta bort dom nuvarande drivisarna, det funkade för mig när min dator sa samma sak om min mobil...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slut batterier i iPoden, och när den kopplas till datorn så laddas den inte. Börjar inte lysa.

Den hittar ju inte att det är en iPod, så vågar jag trycka avinstallera?

Inget farligt kan ju hända, Datorn kommer ju automatisk installera så fort du pluggar in den igen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Ja det kan du, funkar iaf för mig..

Men jag funderar på att köpa en som man kan ladda via eluttag, då jag inte alltid har en usbport närvarande.

Annars är det väl bara att testa på en polares/förälders dator, eller rentav avinstallera itunes.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kan du, funkar iaf för mig..

Men jag funderar på att köpa en som man kan ladda via eluttag, då jag inte alltid har en usbport närvarande.

Annars är det väl bara att testa på en polares/förälders dator, eller rentav avinstallera itunes.

Okej, men hur som helst så vet jag att det finns ett internetcafé dit jag ska så jag får väll betala ~1 euro för att kunna ladda ipod'en. nu måste jag bara på ett bra sätt fylla 80gb :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...