Jump to content

Hjälp - Ta tillbaka elizabeths kokain!


haren
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Jag har fastat på uppdraget där man skall till det gamla övergivna sjukhuset för att ta tillbaka elizabeths kokain. Sedan så kommer SWAT och hellikoptrar. Har testat ett antal gånger nu och det går inge vidare.

Skall man skjuta sig ut? Har testat det och tagit mig till bilen men dem skjuter sönder däcken på bilen och så blir man dödad när man går ut.

Har även testat att avvakta och försöka att döda snutarna. Men ingen lycka där heller eftersom det bara kommer mera och mera.

Så hur gjorde ni för att klara uppdraget?

// h

Redigerad av haren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skjut några poliser på vägen ut, typ dom du måste skjuta för att ta dig därifrån, sen är det bara att springa som en tok och hoppa in i närmaste bil och köra därifrån, gasa på till närmaste Pay n`Spray eller kör fort ut ur "efterlysningscirkeln".

Jag körde till pay n`spray men dom såg mig köra in, då körde jag längst motorvägen som ligger intill pay n`spray och körde från dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flyckten kan vara svår. Mycket har med tur att göra samt vad för bil du använder.

När du ska köra till uppdraget, ta en snabb bil som har bra kontroll i höga hastigheter. Parkera den vid stängslet med nosen mot vart du ska köra när du flyr.

Sedan är det som sagt att skjuta de poliser som är i ens väg och ta sig till bilen och köra därifrån så snabbt som möjligt.

Personligen dödade jag först alla poliser i huset och stack innan de han skicka förstärkning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polisen tar faktiskt slut efter ett tag, inte helt, men bara så det finns en eller två och sen helikoptern, fast det är bara i ungefär 2 minuter.

Jag hade grymt lite liv och stod bakom cover just vid dörren och fegade tills det var slut på poliser, då sprang jag till närmsta bil och körde i från dem, ovanligt enkelt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Parkera bilen så du är redo att dra därifrån snabbt som tusan när det väl är dags. Motorhuven mot vägen, dörren öppen med motorn igång, och så nära sjukhuset du kan för att du ska slippa springa. Det ger dig ett större försprång från både helikoptern och bilarna som kommer efter. Har du några granater på dig kan du slänga ut dem genom bilen och hoppas på att en eller två polisbilar ryker med i explosionen. Om du hamnar i det läget att du fortfarande är efterlyst fastän polisen inte ser dig kan du ta dig tid till att byta bil och tänka ut en bra väg att åka (många snäva kurvor i lagom hög hastighet så du inte förlorar för mycket fart), det borde göra susen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hade ingen bil där... tog en taxi dit.. :naughty: Så ja hade lite panik när ja kom ut...

Ja råkade springa mot vattnet o tänkte i panik dyka i o simma ifrån dom eller något... hoppar över kajkanten o .... hamande i en racerbåt.. helt klockrent, bara o gasa iväg.. inga störreproblem o köra ifrån dom då, fast de kom polis båtar o skit...

Reka var den står innan du går in o pröva den nästa gång... Ja grejade det på första... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hade ingen bil där... tog en taxi dit.. :naughty: Så ja hade lite panik när ja kom ut...

Ja råkade springa mot vattnet o tänkte i panik dyka i o simma ifrån dom eller något... hoppar över kajkanten o .... hamande i en racerbåt.. helt klockrent, bara o gasa iväg.. inga störreproblem o köra ifrån dom då, fast de kom polis båtar o skit...

Reka var den står innan du går in o pröva den nästa gång... Ja grejade det på första... :(

Haha, kan man kalla tur :(

Själv hade jag en patriot redo vid parkeringen, typiskt mig att alltid ha en flyktplan när man väntar sig mycket skjutande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kan man kalla tur :naughty:

Själv hade jag en patriot redo vid parkeringen, typiskt mig att alltid ha en flyktplan när man väntar sig mycket skjutande.

Ja, de kan man lungt säga... Råflyt... haha..

Men ja lärde mig också att de e bra o ha en schysst flyktväg planerad... Har blivit lite slö med de nu när de bara e o ringa taxi... hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, jag rensade hela sjukhusen men lät den sista killen som vaktar knarket överleva (en liten stund iallafall) sen gick jag till parkeringen och hämtade en motorcykel jag körde dit med, sen körde jag in med den i byggnaden och vände på den så den va klar för flykt sen tog jag knarker och körde snabbt som attan ut och träffades av ett eller två skott sen var det bara att fly (busenkelt på båge) :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Ja hade ingen bil där... tog en taxi dit.. -_- Så ja hade lite panik när ja kom ut...

Ja råkade springa mot vattnet o tänkte i panik dyka i o simma ifrån dom eller något... hoppar över kajkanten o .... hamande i en racerbåt.. helt klockrent, bara o gasa iväg.. inga störreproblem o köra ifrån dom då, fast de kom polis båtar o skit...

Reka var den står innan du går in o pröva den nästa gång... Ja grejade det på första... ^_^

Ungefär samma här, tog också en taxi dit och sen när jag tagit kokainet och såg att polisen började storma in började jag undra hur fan ska jag ta mig ut? Visst coversystemet gör att man kan bomba ner ganska många, men de kom från alla håll. Så jag sköt ner de närmaste, sprang ut i full fart och såg alla polisbilar där utanför. Då vände jag mig om och sprang emot vattnet och hoppade ner, så ser jag en båt där. Då var det bara att hoppa in i den och dra iväg! Klarade på första försöket pga båten ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär samma här, tog också en taxi dit och sen när jag tagit kokainet och såg att polisen började storma in började jag undra hur fan ska jag ta mig ut? Visst coversystemet gör att man kan bomba ner ganska många, men de kom från alla håll. Så jag sköt ner de närmaste, sprang ut i full fart och såg alla polisbilar där utanför. Då vände jag mig om och sprang emot vattnet och hoppade ner, så ser jag en båt där. Då var det bara att hoppa in i den och dra iväg! Klarade på första försöket pga båten -_-.

Jag ber om ursäkt för jag skapade en tråd som redan finns. Ska söka i fortsättningen!

Ni som förespråkar att man ska knäppa några snutar, ökar inte det antalet efterlysningsstjärnor?

Här var mina teorier som jag postade i den tråden jag gjorde själv, trotts att denna fanns:

Men hur gör ni sen, för att komma från polisen? Finns ju en pay n spray på Manhattan fast den ligger ganska långt ifrån. Denna gången försökte jag ta mig ner i Easton Stations tunnelbanestation och fly den vägen, de brukar funka när man flyr från snuten. Fast när jag väl kom ner till tågen så stannar de inte?? Måste bero på att jag är för efterlyst och har tre stjärnor.

Ett annat alternativ vore att simma över till Brokes och fly den vägen. Fast polisen har en helikopter ute trots att det bara är två stjärnor direkt när man ska fly från gamla sjukhuset. Dessutom vill är jag rädd att kokainet ska bli blött och det blir "mission faild".

Vet ni hur få stjärnor man måste ha för att tunnelbanetågen ska stanna? Är det två? I så fall kan man ju strunta i att skjuta polisen och gasa iväg till Easton Station och fly med tunnelbanan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan.. nu försökte jag igen och Polisen kom INNAN jag hade fått tag på kokainet. Med bara en stjärna då. Hade en snubbe kvar att knäppa på sjukhuset när de börjar vimla av snutar och tillslut så dyker de upp en bakom ett hörn och arresterar mig.

Lika bra att ge sig på att igen då.. Ganska svårt uppdrag det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan.. nu försökte jag igen och Polisen kom INNAN jag hade fått tag på kokainet. Med bara en stjärna då. Hade en snubbe kvar att knäppa på sjukhuset när de börjar vimla av snutar och tillslut så dyker de upp en bakom ett hörn och arresterar mig.

Lika bra att ge sig på att igen då.. Ganska svårt uppdrag det här.

Bara hoppa ut i vattnet och dra iväg i båten! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det menat som en ordvits? :lol: Jag skrattade. :confused:

Haha...

inte menat så... men.. ja de va ju ganska kul.... hahaha

Fan.. nu försökte jag igen och Polisen kom INNAN jag hade fått tag på kokainet. Med bara en stjärna då. Hade en snubbe kvar att knäppa på sjukhuset när de börjar vimla av snutar och tillslut så dyker de upp en bakom ett hörn och arresterar mig.

Lika bra att ge sig på att igen då.. Ganska svårt uppdrag det här.

Säger som "soliman" reka båten o fly den vägen... idiotsäkert kan ja säga...

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...