Jump to content

GTA 3 Liberty City vs. GTA 4 Liberty City


skez
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att båda städerna är ganska lika faktiskt, har ju läst i recensioner att det inte är samma stad och som jag förstod det skulle dem inte vara lika på något sätt alls, men en del likheter finns det ju ändå.

1. T.ex. den norraste ön är grymt lik där man får sitt första Safehouse i GTA 3, dem höga, röda husen

Elisabeta

bor är likadan som dem där det gänget håller till i GTA 3 som kör omkring i såna bilar med Flames på, alternativt dem husen där Yakuzan bor.

2. Dem 3 stora öarna, Första ön lite skabbig sådär, andra ön full av affärer (city) etc, och tredje är lite mer "natur" och lyxigare (har bara varit där på multiplayer så vet inte helt säkert).

3. Flygplatsen, Francis International Airport är den som CJ åker från när han lämnar Liberty City för San Andreas, den heter likadant i GTA 3 också.

4. En annan kanske lite mer långsökt är när man svänger av för nån bro och kan trilla av på sidorna, finns även i GTA 3 när man lämnar andra ön för tredje ön.

Vad har ni märkt för likheter?

Vill bara skapa en diskussion så flamma inte mig !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3:e ön från GTA3 har Rockstar sagt inte är med i spelet utan finns "utanför" kartan i GTA4. Så en av de stora öarna i GTA4 är helt ny. Troligen den som banken fanns på i GTA3 som man aldrig fick vara på igen.

Visst hittar man en hel del likheter. Det är trots allt samma stad som blivit nästan totalförändrad av någon okänd orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...