Jump to content

Conan


Crusader
 Share

Recommended Posts

Någon annan som har spelet och har spelat det?

Spelar just nu det nya Conan action RPGt på XBox 360 (finns även på PS3) och jag måste bara säga, fy fasiken vad kul det är. :) Det märks verkligen tydligt att de som gjort spelet är riktiga Conan fans och att de verkligen velat göra ett riktigt Conan spel som verkligen är kul (vilket märks när man läser manualen och de skriver om hur coola kul det är att kasta fiender och hur mycket roligare det är att kasta fiender på spetsiga saker. :( ). Spelet är verkligen som det ska vara. Rätt repliker, Conan är brutal matcho som pratar ned till kvinnor och vill ligga med alla kvinnor han träffar. Han dödar brutaklt fiender genom halshuggning, hugga av armarna, spetas dem osv i en massa combos som är väldigt lätta att göra och han räddar kvinnor i nöd som alltid är fängslade, sexiga och nakna.

Berättelsen berättas av en storyteller i form av en gammal kvinna. Massa coola vapen och man känner sig verkligen cool när man hugger ned fiender. Monster och platser kända från böckerna.

XConan, och hans värld, ser ut som den ska.

Om där är något jag ska klaga på så är det att när någon joinar Conan i hans quest så syns den inbte när man spelar utan man hör bara dess röst. Det var något jag hoppas de ändrat från demot, men tyvärr inte. Det känns fel och konstigt att höra någon prata som ska förställa gå bredvid Conan men inte se någon annan än Conan. Det hela hade varit så mycket bättre och coolare om de man slåss tillsammans med hade varit bredvid en.

Det blir som i Final Fantasy spelen när bara huvudkaraktären syns när man spelar trots att alla ska vara där. Ända skillnaden här är att här syns de inte ens i strider.

Nu har jag bara spelat ca en timme så där kanske är mer dåliga saker men hitils har jag bara njutit av ett riktigt bra, coolt och roligt action RPG!

Så om någon av er PS3/Xbox 360 ägare är Conan fans så ska ni deffinitivt skaffa spelet (eller iallafall ladda ned demot och pröva det) och njuta av att få ta del av Conans värld. Ni som inte är fans tycker jag ska pröva ändå. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Har hört att det är som en plastkopia av GOW. Sant?

Om du menar God of War så kan man väl säga att det är en blandning av det, Spartan: Total Warrior och Fable. Spel utvecklarna har sagt från början att de var mycket inspirerade av God of War när de påbörjade spelet. Men plastkopia skulle jag inte säga. Väldigt kul spel iallafall och mycket underhållande interaktiva bossstrider.

Som sagt, det är Conan så som Conan ska vara.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...