Jump to content

Vart tog mina rampages vägen?


achtunghif
 Share

Recommended Posts

Tjena,

Jag har följt den den här guiden för att kunna klara Vice City (PC) till 100%. Jag har inte använt fusk eller sånt, bara följt listan. Grejen är att det gick bra ända fram till för några dagar sedan. Det enda jag hade kvar att göra var alla rampages och taxiuppdrag, så jag valde att bli av med alla rampages först.

Det gick bra, det var skitkul och efter några timmar hade jag klarat alla 35 och det stod att jag nu hade uppnått 98%. Självklart sparade jag också och sen började jag med taxiuppdragen. Jag minns inte hur lång tid det tog, men helt plötsligt stod det att jag bara hade uppnått 96%, trots att det står att jag klarat 35 av 35 rampages i listan! I en äldre sparfil där jag endast hade klarat 5 av 35 rampages står det även där att jag har klarat 96%. :unsure:

Någon som vet vad som är fel? Kom ihåg att jag inte använt några fusk.

EDIT: Efter att ha kört om alla rampages igen via en annan sparfil så stannar den sammanlagda procenten på 96%, alltså ökar den inte. Jag kan alltså ha sett fel innan.

Redigerad av achtunghif
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förhoppningsvis är det ingen bugg, utan snarare mitt eget fel...

Jag körde i alla fall vidare efter alla rampages och efter att ha kollat igenom alla listor och jämfört väldigt noga, kom jag fram till att tre saker jag gjort innan tydligen inte fanns med, jag hade väl helt enkelt glömt spara eller något. :shifty:

Test Track, Trial by Dirt och RC Baron är nu också avklarade, och procenten ligger på 98. Får se ifall det räcker med att klara taxiuppdragen nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen klar!

Var som tur var jag som hade missat och inte någon bugg. Utöver att jag hade missat att spara Trial by Dirt och Test Track tidigare, så hade jag missat att Shooting Range i The Shootist-uppdraget inte räknades till spelets procenträkning, utan att man var tvungen att skjuta på nytt efteråt.

Dock var det ju ändå konstigt att 35 rampages inte tog någon större plats i den sammanlagda procenträkningen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock var det ju ändå konstigt att 35 rampages inte tog någon större plats i den sammanlagda procenträkningen...

Procenten ökas ju på för varje enskilt paket och varje enskild rampage du tar, så procentskillnaden du ser mellan "nästan alla klara" och "alla klara" är bara samma procentskillnad som mellan "noll klara" och "en klar". :D De dumpar inte "+15% completed" när du gjort 35 rampages, utan dessa ökas som sagt på hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Procenten ökas ju på för varje enskilt paket och varje enskild rampage du tar, så procentskillnaden du ser mellan "nästan alla klara" och "alla klara" är bara samma procentskillnad som mellan "noll klara" och "en klar". :( De dumpar inte "+15% completed" när du gjort 35 rampages, utan dessa ökas som sagt på hela tiden :D

Jo, fast jag hade ju väntat mig att det sammanlagda skulle öka med i alla fall 1 % :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...