Jump to content

Startar ej


Recommended Posts

Hej allihopa... Jag har precis installerat om GTA SA på mitt Vista... Men när jag försöker starta det så kraschar det! Jag kommer till loggan men precis vid menyn så kraschar spelet ner till desktop och det står GTA_SA.exe har slutat fungera. Nu vill jag har seriösa hjälpmedel och inte något Skaffa-XP-Så-Blir-Allt-Bra skit :confused: .

Jag har provat med att starta det som Administratör och provat köra det i XP (SP 2) läge. Har provat installerat om det ett x antal gånger.

Tack i förhand :angry:

P.S jag har sökt men hittat inget.

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allihopa... Jag har precis installerat om GTA SA på mitt Vista... Men när jag försöker starta det så kraschar det! Jag kommer till loggan men precis vid menyn så kraschar spelet ner till desktop och det står GTA_SA.exe har slutat fungera. Nu vill jag har seriösa hjälpmedel och inte något Skaffa-XP-Så-Blir-Allt-Bra skit :confused: .

Jag har provat med att starta det som Administratör och provat köra det i XP (SP 2) läge. Har provat installerat om det ett x antal gånger.

Tack i förhand :lol:

P.S jag har sökt men hittat inget.

Skaffa XP SP2 :angry:

eller försök att patcha? (tyvärr..)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jo om du lägger in

en crack

för version 1.0. Fick göra så för att kunna modda

Så jag installerar nya patchen... Sedan

crackar

jag exe filen till 1.0?? hmm ska försöka

EDIT: Hmm... Nu ska jag updatera mitt spel men det går inte... Den säger "Old file not found, However a file with the same name was found. No update done since file contents dont match"

EDIT 2: Fixade det men ska se om patchen hjälper mitt problem

EDIT 3: Funkade, tack för hjälpen :angry:

EDIT 4: Nu har jag ett nytt problem... Nu funkar inte mina savegames :confused: det hände när jag installerade ny patchen

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket gör...??? Kan jag rädda mina savegames eller inte?

Tror filen hete nåt med SCM eller main.scm eller nåt. Om du tarbort spelet och spar savefilerna så testa. Ah just det hade typ samma problem som dig med savefilerna. Ladda ner en save med 100% och den ska innehålla en main.scm kopiera bara main.scm filen till data och leta reda på den. Ersätt sen testa dina save gjorde så och det funkade för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker, jag har formaterat datorn ett flertal ggr och bara sparat sparafilerna.

Men du använde fortfarande samma main.scm (Original funkar bara med originalsaves. Dannye's Main.scm funkar bara med sparfiler gjorda med dannye's) osv.

Helt säker

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...