Jump to content

Placering av kylpasta


Boomer
 Share

Recommended Posts

Hejhej. Nu är jag här igen och tjatar om denna förbannade kylpastan. Men jag har precis beställt ett Thermalright HR-03 GT och är lite fundersam var man ska placera kylpastan. Som jag har förstått det så ska man lägga ett tunt lager, på både kärnan och den delen av kylaren som vidrör kärnan. Är det korrekt?

Sen några andra frågor.

Ska man ha ca 1mm tunt lager eller ännu mindre tunnare? Det brer man sen ut med ett bankomatkort eller liknande?

Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag förstått det här rätt nu? Du väljer att köpa ett NYTT CHASSI innan du köper en ny processorkylare (gissar jag eftersom du annars skulle varit tvungen att lägga på pastan tidigare) till din överklockningsrigg? :teehee:

Thermalright HR-03 är en kylare :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag förstått det här rätt nu? Du väljer att köpa ett NYTT CHASSI innan du köper en ny processorkylare till din överklockningsrigg. :mf_doof:

Den processorkylaren som jag köpte satt det redan pasta på. :teehee:

Så, då är det bara att man lägger en sträng i mitten av den. Det låter väl bra. Men hur ska jag få bort det utanför? Kylaren täcker ju hela skiten. Om du kollar på termalrights hemsida så kan du ju se hur den sitter. Kan inte länka nu när jag använder mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den processorkylaren som jag köpte satt det redan pasta på. :mf_doof:

Så, då är det bara att man lägger en sträng i mitten av den. Det låter väl bra. Men hur ska jag få bort det utanför? Kylaren täcker ju hela skiten. Om du kollar på termalrights hemsida så kan du ju se hur den sitter. Kan inte länka nu när jag använder mobilen.

Sträng ska du bara ha om det är två processorer i en (som Q6600). På grafikkortet ska du ha ett riskorn.

Det där med att få bort det som kommer utanför - jag har ingen aning. Men om du har rätt mängd pasta och tillräckligt med tryck (=kylaren fastsatt ordentligt) så ska det bli precis lagom och inte komma utanför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senast körde jag genom att sprida ut med ett kreditkort, la ut som ett riskorn. Men R2s metod är nog mer "allmänt" känd och kanske bättre, tyckte själv att min lät bättre då man verkligen vet att allt hamnar jämnt och tunt överallt innan man lägger på tryck.

Det är ju just att man lägger på tryck som jämnar ut allting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ha..ha..ha.

Monterade nya kylaren igår och.. detta är lite pinsamt. Nu funkar inte kortet. Jag förstår inte varför heller. Gjorde exakt som det stog i manualen. Så, någon som har några idéer på ett bra mega budgekort som fungerar så länge tills jag skaffar nytt?

@edit; Okej. Detta är ännu mer pinsamt. Nu funkar det igen, otroligt nog. Lät det sitta i datorn medans jag jobbade. Måste säga att det är nå otroliga temperaturer. 40 idle och 50 load. <_<

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...