Jump to content

Zooma?


Cissi
 Share

Recommended Posts

Har börjat "avverka" gamla barndomsspel och däribland gta1. Var aldrig så intresserad av gta2 men tänkte att jag skulle ge det ett nytt försök nu, sådär nio år senare eller vad det kan vara! Efter att ha haft möjlighet att zooma på gta1 genom porkcharsui-fusket så stör det mig att jag inte hittar någon liknande funktion i gta2 trots idogt letande på internet. Någon som vet något?? :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, porkcharsui :P Minnen! :(

Nej, du kan inte zooma. Om du däremot kör på PC kan du ta "Default Keyboard" i gta2manager.exe -> Controls, där vänster Alt-knapp ger en fri panorering om du håller in Alt+valfria piltangenter. Zooma går däremot inte.

Du kan annars ladda ner GTA2 Power Manager och aktivera "Do Debug Keys". Då blir Numpad 2, 4, 5, 6, 8 och 0 olika knappar för att ändra kameran och dessutom teleportera dig dit. Tryck NUM2, 4, 6, 8 för att flytta kameran. Tryck NUM5 för att centrera kameran på dig igen, och tryck NUM0 för att teleportera dig dit kameran visar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...