Jump to content

NOD32+Outpost = Bäst?


Tux
 Share

Recommended Posts

Om man kollar igenom varje Antivirus tråd här på forumet så ser man säkert ofta namnet NOD32. Men hur är det då med brandväggar?, Outpost har väl också nämnts några gånger här på forumet så jag undrar. Är NOD32 + Outpost det ultimata skyddet eller?.

Om man söker på "Best Firewalls" på google så ploppar det upp några sidor som har recenserat olika brandväggar och vad jag har sett så finns bland annat ZoneAlarm och Outpost med väldigt långt upp i listan.

Själv har jag ingen brandvägg för tillfället så jag undrar om Outpost verkligen är så bra? jag menar, jag vill inte ha nån brandvägg som hela tiden blockerar fildelning på MSN eller som inte låter mig spela online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två bra brandväggar är Comodo Firewall Pro och Online Armor Free. Båda drar väldigt lite minne, och har varit bra i tester.

Comodo Firewall

Comodo's firewall is top-rated in three leading computer magazines as the best free firewall -- ranking only slightly behind two others in the most comprehensive tests. Comodo also fares best among free programs in user reviews. Although not flawless in leak tests (malware programs that try to enable your computer for use by hackers), version 2.4 is one of four firewalls rated excellent by Matousec.com (of 42 tested). Reviewers like the basic and advanced operation options. With the basic setting, the firewall isn't intrusive, but the advanced setting allows more control and professional-level protection.

Online Armor Free

Until November 2007, when it aced Matousec.com's leak tests, Online Armor was just another little-known firewall. The test results captured reviewer attention, and early reviews indicate Online Armor is competitive with the best firewalls in most regards. One limitation is that (at press time) it is not compatible with Vista. Unlike the Comodo and Outpost firewalls, Online Armor requires manual updates, which means it requires more user attention. The paid version of Online Armour (*est. $40) hasn't been extensively tested, but is does have extra features for power users and businesses.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skit i det och surfa med vett som R2D2 säger. Brandvägg för privatpersoner är totalt överreklamerat och bara besvärligt när man ska spela online eller få andra program att kommunicrea med nätet.

Mjo det är sant. Men jag vill bara vara försiktig så att inte nån gömd exe fil skickar data över nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2.4 är en äldre version. 3.0 ska klara fler "leaktests" utan problem.

Enda man behöver göra är att högerklicka och välja update? Eller så kan man gå in på deras hemsida, och hämta hem den senaste versionen.

Edit: Vill du vara på den säkra sidan. Besök då Wilders Security Forums. Trevliga personer som gärna hjälper till.

Okej jag har läst lite nu på Wilders Security Forums och av det jag har läst så verkar det som om Outpost är rätt så buggig och att Comodo är den bästa just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du nämna ett/något komplett skydd?

Antivirus+brandvägg+hjärna. Om man bara tänker efter lite och inte tankar lull-lull hela tiden så får man inga problem.

*edit*

Och Commodo är jobbigt. Ströp mina MSN-överföringar t.ex.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Commodo är jobbigt. Ströp mina MSN-överföringar t.ex.

Hmm du har nog rätt. Comodo är rätt så jobbig iallafall när man har medium security. Jag är inte den typen som besöker skitsidor så, jag behöver väl inte direkt nån firewall. Men jag tänker sätta Comodo på Low, så får vi se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden, bara en kort fråga.

Är det någon annan som har haft problem med NOD32 de senaste dagarna? Själv har inte kunnat uppdatera virus signature database sen i onsdags, vet verkligen inte vad det beror på. Får meddelandet "Could not connect to server"...

Är det lagligt köpt? :confused:

________________________________

Nån som vet om NetLimiter är bra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...