Jump to content

Uppgradera grafikkort?


Quattro
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att jag fått problem med ett spel och skulle behöva uppgradera grafikkortet. Det som behövs är ett GeForce 5900 eller ATI 9600 Pro / X600 (128MB).

Vad jag förstått så har jag ett Radeon 9200 SE, är det möjligt att uppgradera från detta till ATI 9600 Pro?

Alla svar och tips är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag fått problem med ett spel och skulle behöva uppgradera grafikkortet. Det som behövs är ett GeForce 5900 eller ATI 9600 Pro / X600 (128MB).

Vad jag förstått så har jag ett Radeon 9200 SE, är det möjligt att uppgradera från detta till ATI 9600 Pro?

Alla svar och tips är välkomna!

Själv tycker jag att du ska satsa på något bättre... Hur mycket pengar har du att röra dig med?? Har du AGP 8x kort eller PCI-E 16x??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag fått problem med ett spel och skulle behöva uppgradera grafikkortet. Det som behövs är ett GeForce 5900 eller ATI 9600 Pro / X600 (128MB).

Vad jag förstått så har jag ett Radeon 9200 SE, är det möjligt att uppgradera från detta till ATI 9600 Pro?

Alla svar och tips är välkomna!

Detta kanske skulle vara något för dig?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339048

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att du ska satsa på något bättre... Hur mycket pengar har du att röra dig med?? Har du AGP 8x kort eller PCI-E 16x??

Kan inte så mycket om datorer faktiskt så har ingen aning, skulle dock inte tro det...

Men, glömde fråga det också, måste man verkligen köpa nytt, eller finns det något att ladda ner så det uppgraderas? Jag har för mig att jag sett eller hört om nåt sånt tidigare... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte så mycket om datorer faktiskt så har ingen aning, skulle dock inte tro det...

Men, glömde fråga det också, måste man verkligen köpa nytt, eller finns det något att ladda ner så det uppgraderas? Jag har för mig att jag sett eller hört om nåt sånt tidigare... :rolleyes:

Det finns ju över-klocking. Men det är inte så säkert och kan göra mycket skada ifall det går fel...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som boomer länkar till blir nig ganska bra till dig :mellow:. Om du har Radeon 9200 så anatar jag att du har AGP.

Men vad har du för budget? Och vad menar du med det som behövs? Om det är systemkraven på ett spel så brukar man behöva en del högre än minimum för att det ska flyta på bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som boomer länkar till blir nig ganska bra till dig :). Om du har Radeon 9200 så anatar jag att du har AGP.

Men vad har du för budget? Och vad menar du med det som behövs? Om det är systemkraven på ett spel så brukar man behöva en del högre än minimum för att det ska flyta på bra.

Det är systemkraven, ja. Men hur tar jag reda på om jag har AGP? Vad exakt är det för nåt?

Men vi får se, ska väl sticka in till stan någon dag också och höra vad de kan rekommendera där... Funderar lite på det som Boomer länkade till, men...

svårt som fan då man inte kan nåt :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är systemkraven, ja. Men hur tar jag reda på om jag har AGP? Vad exakt är det för nåt?

Men vi får se, ska väl sticka in till stan någon dag också och höra vad de kan rekommendera där... Funderar lite på det som Boomer länkade till, men...

svårt som fan då man inte kan nåt :mellow:

9200 finns bara som AGP-kort, alternativt PCI. Men öppna datorn och kolla om platsen där grafikkortet ser ut som den längst till höger.

AGP_PCIe_028_966539_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...