Jump to content

Kameror


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Inte för att gnälla, men passar inte en sådan här tråd i Dator/Teknik forumet? :whistling:

On-topic: Jag funderar på att kanske skaffa en kamera för hobbyfotografering mellan 1000-2000 kr. Jag kan i princip inget om vad som är bra eller dåligt, så vad skulle ni tipsa en nybörjare om?

ska också köpa kamer i samma prisklass.

Nää, den borde inte vara i dator och teknik. En kamera tar man bilder med och hör som till grafik. Dator och teknik är som mer om man har ett problem eller liknade

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga som passar väldigt bra in i denna tråden.

Jag har ju en Nikon Coolpix P4, och min fråga är var/hur använder man special effekterna (sepia,negativ och några till) Har tittat runt på goole hittar inget, och konstigt nog står det inget i instruktionsboken. Dock finns effekterna med då alla tester och info om kameran skriver det.

Så om någon har denna kameran eller vet var man kan få hjälp med detta så hade det varit jätte bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga som passar väldigt bra in i denna tråden.

Jag har ju en Nikon Coolpix P4, och min fråga är var/hur använder man special effekterna (sepia,negativ och några till) Har tittat runt på goole hittar inget, och konstigt nog står det inget i instruktionsboken. Dock finns effekterna med då alla tester och info om kameran skriver det.

Så om någon har denna kameran eller vet var man kan få hjälp med detta så hade det varit jätte bra :)

Det är inte att man kan efterbehandla bilderna och göra dem sepia, negativ etc. då?

Det finns det en speciell "meny" till åtminstone på D40.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte att man kan efterbehandla bilderna och göra dem sepia, negativ etc. då?

Det finns det en speciell "meny" till åtminstone på D40.

Nej det tror jag inte, det står special effekter också då dom man kan använda.

Jo men detta är ingen system kamera, kanske inte har med det o göra, men har letat igenom menyerna och hittar inget =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...