Jump to content

Digitalkamera runt 1000-lappen?


kicken
 Share

Recommended Posts

Okej, har nu bestämt mig att jag ska istället för kläder köpa en digitalkamera på mellandagsrean. Eller, det behöver inte vara då, men om dom sänker priset i butik, så kanske det är värt att köpa då....

Okej, jag är ingen stor fotograf eller något, därför vill jag gärna komma undan billigt, men ändå med en okej kamera.

Tänker bara använda den för vardagligt bruk och inte göra superkort eller så, om ni förstår.

Så, tipsa mig om kameror runt 1000-strecket är ni snälla. Inte över 1300:- bara :confused:

Själv har jag sneglat på denna(1) samt denna(2) . Även denna(3) eller slutligen denna(4).

Vilken av dessa är bäst? Och måste man köpa till minneskort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag sneglat på denna(1) samt denna(2) . Även denna(3) eller slutligen denna(4).

Vilken av dessa är bäst? Och måste man köpa till minneskort?

Har själv aldrig prövat någon kompaktkamera av märke Canon, men kan tänka mig att de är bra. Som du säkert redan vet innebär inte megapixlar att kameran tar bra bilder, därför räcker det mer än väl med fem megapixlar. Canon Powershot A460 tror jag då är bra; det ser inte ut som att de har slimmat den såpass att optiken lider. Den drivs av två AA-batterier, vilket är småkasst, då du förmodligen måste köpa till en batteriladdare (eller använda engångs, men det blir dyrt i längden). HP har väldigt bra bildkvalitét, men jag gillar inte menysystemen. Det är dock en smaksak. Nikon Coolpix L11 ser även den småmysig ut. Nikon gör bra kompaktkameror.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv aldrig prövat någon kompaktkamera av märke Canon, men kan tänka mig att de är bra. Som du säkert redan vet innebär inte megapixlar att kameran tar bra bilder, därför räcker det mer än väl med fem megapixlar. Canon Powershot A460 tror jag då är bra; det ser inte ut som att de har slimmat den såpass att optiken lider. Den drivs av två AA-batterier, vilket är småkasst, då du förmodligen måste köpa till en batteriladdare (eller använda engångs, men det blir dyrt i längden). HP har väldigt bra bildkvalitét, men jag gillar inte menysystemen. Det är dock en smaksak. Nikon Coolpix L11 ser även den småmysig ut. Nikon gör bra kompaktkameror.

Ja du, nu blev det svårt här. Jag litar absolut på dig, då jag vet att du kan detta.

Själv lutar det mot just Canon, men tvekar om jag måste köpa batteriladdare till den. Men att döma av ditt inlägg känns det som den är mest rätt för mig. Det känns som den är mest allround, men jag väntar på att flera ska skriva här och säga vad dom tycker först :confused:

@RavenE: Det känns som alla digitalkameror 'äter' batterier då?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...