Jump to content

Problem med nytt grafikkort+skärm.


Saleen
 Share

Recommended Posts

Jag har installerat det nya grafikortet (Radeon HD2600XT) och installerat drivisar men när jag startar om datorn så vill inte den nya skärmen (HP w2207h) visa någon bild.

Är det någon som har en aning om vad som kan vara fel ?

Är det BARA skärmen som är inkopplad, Alltså ingen Teve eller nåt?

Annars hade jag samma problem med ett annat ATI kort och det visade sig att tv:n vart huvud skärmen :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte fifflat med några inställningar på din skärm? Jag gjorde det en gång på min gamla skärm, man kunde nämligen ställa in den på två "lägen", DVI och VGA, så att man kunde köra två datorer samtidigt. Råkade göra det en gång när jag inte hade någon annan dator inkopplad och höll på att bli galen för jag inte kom på vad som var fel. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting fungerar som det ska nu, ATI´s drivrutiner fungerade inte så jag var tvungen att skaffa dem från sapphires hemsida som har gjort själva kortet.

Edit: Allt går inte riktigt som det ska, ibland så kan ljudet hacka lite när jag t.ex. öppnar Photoshop eller en ny webläsare. Det tar också väldigt lång tid att starta datorn. :(

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting fungerar som det ska nu, ATI´s drivrutiner fungerade inte så jag var tvungen att skaffa dem från sapphires hemsida som har gjort själva kortet.

Edit: Allt går inte riktigt som det ska, ibland så kan ljudet hacka lite när jag t.ex. öppnar Photoshop eller en ny webläsare. Det tar också väldigt lång tid att starta datorn. :(

Det är nog inte grafikkortet som bör stå till svars för det. Kan bero att du har mycket skräp på datorn. Jag skulle kunna satsa någon annans liv på det. Jag skulle spontant rekommendera dig att köra en backup på allt du håller kärt och sedan formatera hårddisken. Eller så kan du vara omständig, som vissa konstiga typer envisas med att vara, och försöka rensa datorn från skit manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Då lånar jag tråden... :cry:

Nu vill jag koppla min TV till min dator. Men när allt är kopplar så är allt svart/vitt. Och när jag ska ändra i Nividia kontrollpanel så kan jag inte ändra. Det står att det inte är nån tv inkopplad..

Hur FAN ska jag göra då.

- Geforce XFX5200

- S-kabel

Har funkat innan dom började med Nividia Kontroll panelen...

Hur gör jag?=

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då lånar jag tråden... :cry:

Nu vill jag koppla min TV till min dator. Men när allt är kopplar så är allt svart/vitt. Och när jag ska ändra i Nividia kontrollpanel så kan jag inte ändra. Det står att det inte är nån tv inkopplad..

Hur FAN ska jag göra då.

- Geforce XFX5200

- S-kabel

Har funkat innan dom började med Nividia Kontroll panelen...

Hur gör jag?=

Samma sak för mig!! Prova med S-Kabel men får bara fram svart-vitt... Min farsa sa att det var kabeln som jag hade in till grafikkortet men det kan det inte vara (S-Video out)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak för mig!! Prova med S-Kabel men får bara fram svart-vitt... Min farsa sa att det var kabeln som jag hade in till grafikkortet men det kan det inte vara (S-Video out)

Jag vet VARFÖR det är svartvitt. För att Grafik kortet sänder i fel singnal. Det ska vara PAL-B, men jag tror det är PAL-D nu. Men jag kan inte ändra det p.g.a att Nividias program inte tillåter....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har alltså gjort såhär?:

Högerklicka > Egenskaper > Inställningar > Avancerat > Fliken med ditt grafikkorts namn > N-view Display mode > Högerklicka på "TVn" > Välj "Select TV format" och tryck längst ned på Advanced. Och försökt att ändra dessa inställningar: Signal format till PAL B Swedish och Video Output format till vilken sorts kabel du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder du en S-video- eller S-VHS-sladd? Har för mig att det gör skillnad, jag köpte en S-video och det funkar. Vad har du för grej sedan. S-video till komposit eller S-video till scart? Jag läste när jag kollade upp lite om ämnet att om man har S-video till scart kan det bli svartvitt.

Hoppas du fattar hur jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har alltså gjort såhär?:

Högerklicka > Egenskaper > Inställningar > Avancerat > Fliken med ditt grafikkorts namn > N-view Display mode > Högerklicka på "TVn" > Välj "Select TV format" och tryck längst ned på Advanced. Och försökt att ändra dessa inställningar: Signal format till PAL B Swedish och Video Output format till vilken sorts kabel du använder?

Jag har inge N-view Display mode. Jag har "tyvärr" den nya Nividia Kontrollpanelen..

Det ser ut så här:post-3210-1197825553_thumb.jpg

Använder du en S-video- eller S-VHS-sladd? Har för mig att det gör skillnad, jag köpte en S-video och det funkar. Vad har du för grej sedan. S-video till komposit eller S-video till scart? Jag läste när jag kollade upp lite om ämnet att om man har S-video till scart kan det bli svartvitt.

Hoppas du fattar hur jag menar.

Jag har S-video sladd...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...