Jump to content

Icemat-headset


Halo
 Share

Recommended Posts

Hmm har köpt ett icemat men måste erkänna att det suger stenhårt. Vart man än har micken så hörs man ju knappt när man spelar ändå, så nu undrar jag till er som använder detta eller har tips ändå, vart ska ja sätta micken för att det ska höras bra?

Just nu har jag det på en colaburk men måste trotts det böja mig fram för att hörs ordentligt, blä, skitgrej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft ett par vita som gick sönder och har nu ett par svarta av samma modell. När micken är hel så brukar det funka kanon att ha den i tröjkragen, ser inga problem i det.

När jag har var nyduschad förr och inte hade någon tröja på mig och spelade wow för fullt, så fick jag sätta fast micken i luggen för att kunna spela, det funkade bra det också.

Dessutom så gick själv "knippan" som man sätter fast mikrofonen med, sönder efter ett tag, så när jag skulle använda den så fick jag vira den runt nacken och hänga den över örat när jag skulle använda den. You got to love Icemat! <3 :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden om det är okej?

Jag köpte ett billigt headset bara för att använda i Ventrilo då jag spelar CS. De jag pratar med får en släng av tinnitus då jag pratar, fråga Mordos t.ex.

Tydligen hörs jag bra om jag står still i spelet, eller ingenting händer runt omkring mig, men så fort jag går eller skjuter så hör dom det. HÖGT.

Vad bör jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden om det är okej?

Jag köpte ett billigt headset bara för att använda i Ventrilo då jag spelar CS. De jag pratar med får en släng av tinnitus då jag pratar, fråga Mordos t.ex.

Tydligen hörs jag bra om jag står still i spelet, eller ingenting händer runt omkring mig, men så fort jag går eller skjuter så hör dom det. HÖGT.

Vad bör jag göra?

Du har troligtvis på "what you hear" Och kommer inte riktigt ihåg vart du stänger av det men man kan sätta det i både windows och i vent. Googla på det så kanske du hittar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fett taskigt........... B):whistling:

Hur som hellst, när jag har den på kragen så hörs jag knappt för de andra, micken plockar bara upp allt annat ljud istället, typ TV eller fläkten osv. så hörs jag lågt ^_^.

Höj i Volymkontrollen. Höj outbound(Ventrilo)

Jag har den 1-2 decimeter från munnen, fastklämd på sladden. Har inga problem alls med att jag inte hörs :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höj i Volymkontrollen. Höj outbound(Ventrilo)

Jag har den 1-2 decimeter från munnen, fastklämd på sladden. Har inga problem alls med att jag inte hörs >_<

Har så nu, det funkar när jag spelar wow utan problem, men när jag spelar cod eller något annat FPS så hörs jag inte, det har ju att göra med att de andra har högre ljud i spelet givetvis men det är lite jobbigt när jag inte kan höja mer haha, aja är nog inget att göra åt utan jag får köra på polo-tröja när det är dags för FPS haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm har köpt ett icemat men måste erkänna att det suger stenhårt. Vart man än har micken så hörs man ju knappt när man spelar ändå, så nu undrar jag till er som använder detta eller har tips ändå, vart ska ja sätta micken för att det ska höras bra?

Just nu har jag det på en colaburk men måste trotts det böja mig fram för att hörs ordentligt, blä, skitgrej.

Köpte mitt Icemat idag och jag fäste det bara på tröjkragen och alla säger att dom hör mig som vanligt. Så yay för Icemat headset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...