Jump to content

Hur kan jag kolla vilka ports som är öppna? jag kan inte logga in efte


Remoob
 Share

Recommended Posts

Lånar denna lite!

Om jag vill ha en dedikerad counter-strike source server måste jag nog öppna port 27015 (det knepiga är att jag tror att den är öppen. kommer inte ens åt routern nu)

Testade på Whatsmyip.org och använde custom port test, anyhoe. såhär står det Port: 27015 Status: Timeout

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar denna lite!

Om jag vill ha en dedikerad counter-strike source server måste jag nog öppna port 27015 (det knepiga är att jag tror att den är öppen. kommer inte ens åt routern nu)

Testade på Whatsmyip.org och använde custom port test, anyhoe. såhär står det Port: 27015 Status: Timeout

Jag behövde inte öppna några portar, har nog inte 27015 öppen ens :/ du kan testa å öppna serven skriv in sv_lan 0 och gå in här och sök efter serverns namn. Då får du reda på IP till din server, min data och cs serven har inte samma ip :unsure:

Redigerad av Remoob
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes:

har du ens kollat på whatismyip sidan? kolla där innan du skriver något..

kunde kanske skrivit lite bättre typ ; kan man använda portarna som det står timeout på? :P

Det vore ju en fördel om porten var öppen. Det är ju självklart att det står timeout eftersom porten är stängd = Ingen kommer åt den. Som svar på frågan: Ja, du kan använda portar det står timeout på, om du öppnar dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hur kan jag kolla vilka ports som är öppna? jag kan inte logga in eftersom jag inte vet username och password grejene, hjälp sökes.

I Linux kan man göra det jättelätt. Bara att skriva "nmap och sedan IP-numret du vill kolla ^_^

Gratisreklam åsido, det innebär att du kan sitta på vilken Linux-burk som helst och ifrån den kolla vilka portar din dator har öppet.

(Ser för övrigt att man kan använda nmap i Windows också... Undrar hur)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...