Jump to content

är det olaglig att modda


sagen
 Share

Recommended Posts

jag undrar am det är olagligt eller får man det av R* undrar bara

Är det olagligt att skratta? Nej. Hahaha.

Det är inte olagligt att modda, däremot tror jag inte Rockstar tycker det är så kul att en massa personer moddar, med tanke på att dem gjort spelet. Och spenderat en jävla massa timmar med att göra fordon, byggnader, texturer osv. Men nej, det är inte olagligt.

Och även om det vore det, så vore det knappast någon fara att modda. För jag tror knappast man skulle åka i finkan för att modda ett spel. Sålänge inte det var en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm.. de där är la inte sant?

Jag antar det. Läste du inte allt eller?

"Sålänge det inte är..."

Jag tror att någon som gjorde en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker skulle åka i finkan om dom vart påkommna. Men då knappast för moddningen. Då för terroristplanerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro inte på Vickie, det är olagligt, du är väll inte en criminal. Rockstar kan se om någon moddat sina spel och dem anmäler dig, man kan få upp till 3 års fängelse så vad du än gör så modda inte

Är det olagligt att ljuga, thank god no!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar det. Läste du inte allt eller?

"Sålänge det inte är..."

Jag tror att någon som gjorde en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker skulle åka i finkan om dom vart påkommna. Men då knappast för moddningen. Då för terroristplanerna.

Om man bara gjorde det möjligt så kan man ju inte åka i finkan.

Men om syftet var att utföra/planera en terrorattack så tror jag det skulle få mycket kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Är det olagligt att skratta? Nej. Hahaha.

Det kan vara det om man hånskrattar någon som en kränkning :lol:

vi var typ 7 killar eller något så sa en av oss något om en så skrattade några som tyckte det var kul, själv var jag tyst.

nån vecka senare hadde alla 7 blivit polisanmälda.

palla :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...