Jump to content

Helt ny dator som strular


MrNoNja
 Share

Recommended Posts

Jo. Jag köpte en ny dator för ca. två veckor sedan. Och den har inte funkar normalt en enda gång. (Ja, det är lol).

Rätt som det är, så stannar hela sk!ten upp, ibland får jag upp en blå ruta. "Dumping physical memory" eller något liknande.

Jag har sökt upp på google, men inget bra svar, eller något som hjälper där. Har även vart inne på Microsofts hemsida och sökt upp fel-koden man får, 0x000000 blablabla. Skulle ladda ner och installera en fil som skulle fixa detta, men nej.

Överhettning tror jag inte det är. CPUn ligger knappt på 42 grader. Moderkortet är runt 31 grader.

Detta inträffar när jag spelar, eller gör något som gör att burken jobbar.

Är det RAM minnerna? Oftast är det minnerna som strular, men jag är inte säker.

Jag har uppdaterat bios, bytt plats på minnerna, bytt plats på hårddisken, ändrat inställningar i bios.

Jag vill inte köpa nya grejer, men om det är ett måste, så får det väl bli så.

Har ett 550W nätagg, sen har jag två chassifläktar, med blått ljus i (Kommer inte ihåg vad det heter).

Men den skall väl palla det? Kan ju inte vara för att det är för lite ström ... Elller?

Jag fick datorn den 26:e Juli, och som sagt inte vart stabil under denna tid.

Det är VÄLDIGT frustrerande att ha slängt ut 9000:- på en helt ny dator som inte funkar stabilt...

Jag har gjort allt jag kan komma på, hoppas att någon av er kan lösningen på detta.

Kan det vara att saker inte passar ihop? Gäller det någon garanti i sådana fall? :P

Här är burken:

Windows XP Media Center Edition

Asus M2N4-SLI, moderkort.

AMD Athlon64 x2 Dual core 4600+ 2.4GHz

2GB RAM, Patriot Extreme Performance DDR2 PC2-6400 800MHz

Asus Geforce 8800GTS 640MB DDR3 PCI-e

550W Nätagg

x2 WesternDigital 250GB Sata-2 HDD

-------------------------------------------

Hoppas någon orkar läsa. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT:

Jag är säker på att jag hittade felet, det är moderkortet, i portarna där ljudkortet skall sitta.

Varje bluescreen jag fick, så står det "Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal".

Sedan kom den upp igen, när jag installerade en Drivrutin till ett annat ljudkort.

Nu, så hittar den inte ljudkortet alls, jag installerade drivrutiner till detta kort (Bytte ännnu en gång), men nu finns det inget kort.

Jag har kontaktat återförsäljaren om detta, och hoppas på det bästa. >_<

Tack för alla tips!

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...