Jump to content

Ny info


armin
 Share

Recommended Posts

JAG VET INTE OM DETTA FINNS PÅ GTA FORUMET MEN JAG HITTADE DET INTE I ALLAFALL .

Taxiåkande är en viktig del av spelet. Med bara ett knapptryck kan du ta dig från punkt A till punkt B.

Taxin åker på order. Är Niko hungrig så åker taxin till närmaste matställe, är Bellic skadad tar den honom till närmaste sjukhus. Men du kan också välja att åka till valfri plats genom att klicka på kartan.

Taxi går inte att åka när du är efterlyst av polisen.

Games Aktuell såg bland annat Ferrari, Volkswagen Jetta, BMWs, Mustanger, SUVs, fraktbilar m.m.

Mobilen innehåller kamera och gps.

Som sagt finns det tillgång till GPS. Den visar enklaste vägen målat i gult på GPS-kartan.

Tjejen på ett av de artwork vi sett heter Lola. Hon är tillgänglig vid speciella timmar. Spännande.

Flera olika kamerainställningar. Men som standard ser man bilen lägre och lite till vänster.

Om du är på ett aktuellt uppdrag visar kartan närmaste vägen.

Niko kan gå, jogga eller springa. Du blir precis som i tidigare gta-spel, anfådd.

Finns inget fullt stöd för HD-kvalité än. Men det är inte så illa ändå. Spelet stödjer 720p

källa: GTAnytt.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget speciellt överraskande...

Men det är jag glad över. Inga överraskningar. Vill få dom i spelet medans jag spelar.

WÖRD!

Jag hade inte läst någon av dessa nyheter innan.. man får bara hoppas att allt e sant som vi läst.. för ja blev väldigt besviken när SA släpptes.. fast samtidigt väldigt väldigt glad ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med Taxi gillar jag inte riktigt. Efter vad jag har läst i olika tidningar från intervjuer och liknande så verkar det som att de vill att man till största delen åker Taxi. Jag åker aldrig Taxi i GTA spelen för jag tycker det är tråkigt. Hela grejen med att det ska vara jätte svårt att sno bilar (Om de inte är parkerade någonstanns där det inte är mycket folk) är jag lite ängslig över och jag gillar inte riktigt att de verkar vilja få spelarna att åka Taxi hellre än att sno bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med Taxi gillar jag inte riktigt. Efter vad jag har läst i olika tidningar från intervjuer och liknande så verkar det som att de vill att man till största delen åker Taxi. Jag åker aldrig Taxi i GTA spelen för jag tycker det är tråkigt. Hela grejen med att det ska vara jätte svårt att sno bilar (Om de inte är parkerade någonstanns där det inte är mycket folk) är jag lite ängslig över och jag gillar inte riktigt att de verkar vilja få spelarna att åka Taxi hellre än att sno bilar.

Det är ju det som är charmen just med GTA, sno bilarna sedan åka vilt med de. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om någon av er har spelat ( True Crime NY ). och dt är samma sak med GTA IV. New York är väldigt stort och efter några veckor då man har spelat så blir det lite långsamt och jobbigt att köra fram och tillbaka mellan långa distanser.

så när man ska t.ex. åka från Coney Island till Bronx så är det väldigt långt. och man kanske inte orkar köra hela den långa vägen då skulle de vara bra med TAXI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Jo, visst. Jag säger inte att det är dåligt att de har TAXI i spelet. Kan vara bra att ha. Vad jag oroar mig för är att de verkar vilja göra det mycket svårare att sno bilar och uppmanar att man ska åka TAXI istället.

Förhoppningsvis har de balanserat ut det på något sätt. Kanske kan man lära sig bli en bättre biltjuv? Stapeln går upp ju fler man snor eller nåt.. Dessutom behöver det ju kanske inte ta sån faslig tid att sno bilen. 10 sek? Oavsett vad utvecklare säger nu så är det ju för övrigt inte säkert att det kommer med i spelet. Om något inte funkar som de tänkt sig kommer de antagligen ta bort det.

Annars kan du ju bara rycka ur folk ur deras bilar. Alltid lika träffsäkert! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förhoppningsvis har de balanserat ut det på något sätt. Kanske kan man lära sig bli en bättre biltjuv? Stapeln går upp ju fler man snor eller nåt.. Dessutom behöver det ju kanske inte ta sån faslig tid att sno bilen. 10 sek? Oavsett vad utvecklare säger nu så är det ju för övrigt inte säkert att det kommer med i spelet. Om något inte funkar som de tänkt sig kommer de antagligen ta bort det.

Annars kan du ju bara rycka ur folk ur deras bilar. Alltid lika träffsäkert! B)

Sluta dra upp gammla trådar förihelvete! förfan kollar du inte på datumen innan du skriver? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...