Jump to content

Xbox 360 limits GTA IV


yoda
 Share

Recommended Posts

PS3 och Xbox 360 Versionerna kommer vara i stort sätt samma sack. (förutom downloadable content) På det visset gör det att Xbox360 håller kvar GTA IV så den inte kan utväcklas fullt ut typ. Inte som jag bryr mig kommer inte köpa en PS3. But thats a fact.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 och Xbox 360 Versionerna kommer vara i stort sätt samma sack. (förutom downloadable content) På det visset gör det att Xbox360 håller kvar GTA IV så den inte kan utväcklas fullt ut typ. Inte som jag bryr mig kommer inte köpa en PS3. But thats a fact.

hellre att dom håller tillbaks utväcklingen än att dom inte släpper det till x360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden mellan en Xbox 360 och en PS3 är inte stor, förutom den dubbla kostnaden och Blue-Ray. Fler personer äger en Xbox 360, fler personer kommer köpa GTA IV till 360. Ja, Xbox 360 kommer efter någong gång i november att lanseras med en 120 GB hårddisk (Elite) och sedan i resten av alla producerade konsoler vilket därmed löser ett av problemen (...), Blue-Ray är antagligen snabbare än både DVD-skivor och HD men den största skillnaden ligger väl i kapaciteten för utrymme? Bättre texturer, mer funktioner, fler bilar, pedestrians... men det kommer nog bli svårt att fylla ut 50 GB idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte?

Spelet är ju inte klart och det är ganska självklart att grafiken kommer att förbättras till den slutgiltiga versionen.

Om de hade problem med 360 versionen skulle de väl valt att visa upp PS3 versionen? Men som sagt har de demos som visats för pressen och trailers "filmats" i 360 versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de hade problem med 360 versionen skulle de väl valt att visa upp PS3 versionen? Men som sagt har de demos som visats för pressen och trailers "filmats" i 360 versionen.

Kanske för att dom inte är klara med spelet och har planer på att göra grafiken bättre.

Misstolka mig inte - jag vet lika lite som du men det är ingen nyhet att PS3 har mycket mer kraft. Hur mycket 360 har kvar att ge vet bara rockstar och det kanske inte blir någon skillnad alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att dom inte är klara med spelet och har planer på att göra grafiken bättre.

Misstolka mig inte - jag vet lika lite som du men det är ingen nyhet att PS3 har mycket mer kraft. Hur mycket 360 har kvar att ge vet bara rockstar och det kanske inte blir någon skillnad alls.

PS3 är inte så överlägset, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blue-Ray är antagligen snabbare än både DVD-skivor och HD men den största skillnaden ligger väl i kapaciteten för utrymme?

DVD-läsaren i Xbox 360 är snabbare än BD-läsaren i PS3. Allt dom snackar om är utrymmet.

Och utvecklare väljer alltid att visa upp den version som är bäst för tillfället. Epic visar t. ex. alltid upp PS3-versionen av UT3. Tror inte ens dom visat upp 360-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 är inte så överlägset, faktiskt.

Rå kraft i flyttalsoperationer är PS3 mycket snabbare.

Grafikshaders är 360 lite lite snabbare.

Minnesbandbredd är 360 mycket snabbare. Det är viktigt eftersom PS3 inte har någon processorcache och processorerna läser direkt från minnet. Hur stor del av minnesbandbredden som verkligen används är dock oklart.

Om PS3 utnyttjas rätt är den ett prestandamonster men det är tveksamt om Rockstar lägger tid på det till multiplattformsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...