Jump to content

Barn i gta,, bevis?


.ZixX
 Share

Recommended Posts

Moraltanter e ni som tycker det är sjukt att kunna våldta människor i ett spel. I ett spel ska man få GÖRA VAD FAN MAN VILL, just för att det är ETT SPEL. Sen om jag skulle gilla att våldta någon i ett spel är högst osäkert, men jag skulle säkert testa.

Ja, jag är väl en moraltant som har läst om skolmassakrar och om människor som blivit påvärkad av spel. Jag drar min personliga gräns. Frågan är vad som är sjukast - Att trycka en motorsåg I åtta personer eller att våldta någon. Som jag sa I en annan post är våldtäkt ingenting om man jämför med alla hemskheter man kan utföra I GTA. Detta på grund av att samhället är så inmatade med våld och att censuren är ändrad, och skulle våldtäkter dyka upp mer och mer skulle det så småning om ''accepteras'' inom årens lopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Moraltanter e ni som tycker det är sjukt att kunna våldta människor i ett spel. I ett spel ska man få GÖRA VAD FAN MAN VILL, just för att det är ETT SPEL. Sen om jag skulle gilla att våldta någon i ett spel är högst osäkert, men jag skulle säkert testa.

Men herregud ??

Är du full eller hög??

Visst, man kan göra det, men för fan, inget spel förutom Postal möjligtvis skulle tillåta att våldta människor.

Det företaget skulle få så mycket skit att dom skulle gå i konkurs.

Ja, man kan väl gör vad fan man vill, men inte så jävla långt att våldta människor, t.o.m om det är ett spel.

TROTS att det är några pixlar på en skärm går gränsen där. Du kan ju förstå hur alla jävla pedofiler och narkomaner skulle köpa detta spel bara för att man kan få våldta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men herregud ??

Är du full eller hög??

Visst, man kan göra det, men för fan, inget spel förutom Postal möjligtvis skulle tillåta att våldta människor.

Det företaget skulle få så mycket skit att dom skulle gå i konkurs.

Ja, man kan väl gör vad fan man vill, men inte så jävla långt att våldta människor, t.o.m om det är ett spel.

TROTS att det är några pixlar på en skärm går gränsen där. Du kan ju förstå hur alla jävla pedofiler och narkomaner skulle köpa detta spel bara för att man kan få våldta...

Varken full eller hög (just nu iaf :lol:).

Du dödar ju människor i GTA, inte sant? Känns lite värre än att våldta faktiskt. Tror knappast narkomaner och pedofiler för den delen heller sitter och spelar dator/tvspel.

Fatta att folk inte alltid delar just din åsikt.

Redigerad av Ice Cube
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varken full eller hög (just nu iaf :lol: ).

Du dödar ju människor i GTA, inte sant? Känns lite värre än att våldta faktiskt. Tror knappast narkomaner och pedofiler för den delen heller sitter och spelar dator/tvspel.

Fatta att folk inte alltid delar just din åsikt.

Nej, det kan jag förstå att alla inte delar min åsikt, kan jag hålla med dig till 100 %.

MEN du måste ändå tänka till lite som sagt. Precis som jag skrev i mitt inlägg måste en gräns gå någonstans.

För vissa går det redan där man dödar 8 personer med en stor machéte-kniv, för vissa där du knivar av snoppen på 30 personer samt att du äter upp dom.

Det är olika, men för mig går gränsen där! Där man våldtar barn. Ärligt så skulle jag nästan bli spyfärdig om jag våldtog ett barn, t.o.m om det bara var ett spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle kunna tortera folk (som är myyyyycket värre än att våldta barn)i gta iv utan att få dåligt samvete för det...

Hur i helvete är det värre än att våldta barn? Fattar du ens vad du säger?

Grejen är den att vissa verkar inte fatta vilken hemsk sak våldtäkt är. Det är som den där våldtäktsmannen sa i rätten "Det är väl för fan inget med det. Hade en tjej våldtagit mig så hade jag bara tycket det varit häftigt."

Men sedan så tycker inte tjejer och barn samma sak. De får men för livet. Barnen bli helt förstörda. Jag känner personer som blivit våldtagna och jag vet vilket helvete de går genom varje dag trots det var många år sedan.

Grejen är den: Sånna brott är så smutsiga att de hör inte hemma i ett spel. Man ska inte kunna vålta varken kvinnor eller barn i spel. Inte mörda barn heller för den delen men att våldta är tusen gånger värre. "Men dödar man någon så är den ju död. Det måste vara värre" säger vissa men det är inte resultatet som är grejen utan handlingen. I action filmer så ser man folk döda människor på ena efter det andra sättet, det ena värre än det andra. Men hur ofta ser man dem vålta kvinnor eller barn? "Lock, Stock and 2 smoking barrels" är en riktigt rå film med känslokallt dödande men hur många kvinnor och barn våldtar huvudrollerna?

"Det är ett spel" säger vissa. "Det är inte på riktigt." Nej, och en spädbarnsdocka man köper på Maxi är inte riktig heller. Så hur många kan köpa sig en sån och "våldta" det?

Nej, där måste finnas en gräns trots uräkten "Det är ju inte på riktigt". Och det är folk som verkar ha så lätt att göra så extrema saker i spel (Och skulle vilja göra det) som verkligen skrämmer en och får en att undra vad för sorts moral där finns. Speciellt när de säger att våldtäkt inte är någon större grej och inte alls så farligt.

Och det är såna som inte borde få spela våldsspel över huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur i helvete är det värre än att våldta barn? Fattar du ens vad du säger?

Grejen är den att vissa verkar inte fatta vilken hemsk sak våldtäkt är. Det är som den där våldtäktsmannen sa i rätten "Det är väl för fan inget med det. Hade en tjej våldtagit mig så hade jag bara tycket det varit häftigt."

Men sedan så tycker inte tjejer och barn samma sak. De får men för livet. Barnen bli helt förstörda. Jag känner personer som blivit våldtagna och jag vet vilket helvete de går genom varje dag trots det var många år sedan.

Grejen är den: Sånna brott är så smutsiga att de hör inte hemma i ett spel. Man ska inte kunna vålta varken kvinnor eller barn i spel. Inte mörda barn heller för den delen men att våldta är tusen gånger värre. "Men dödar man någon så är den ju död. Det måste vara värre" säger vissa men det är inte resultatet som är grejen utan handlingen. I action filmer så ser man folk döda människor på ena efter det andra sättet, det ena värre än det andra. Men hur ofta ser man dem vålta kvinnor eller barn? "Lock, Stock and 2 smoking barrels" är en riktigt rå film med känslokallt dödande men hur många kvinnor och barn våldtar huvudrollerna?

"Det är ett spel" säger vissa. "Det är inte på riktigt." Nej, och en spädbarnsdocka man köper på Maxi är inte riktig heller. Så hur många kan köpa sig en sån och "våldta" det?

Nej, där måste finnas en gräns trots uräkten "Det är ju inte på riktigt". Och det är folk som verkar ha så lätt att göra så extrema saker i spel (Och skulle vilja göra det) som verkligen skrämmer en och får en att undra vad för sorts moral där finns. Speciellt när de säger att våldtäkt inte är någon större grej och inte alls så farligt.

Och det är såna som inte borde få spela våldsspel över huvudtaget.

Varje dag kan vi läsa om våldsbrott som begås. Vi ser det I data spel, på TV, I filmer, IRL, och det värkar bara öka. ''Death Wish 2'' med Charles Bronson är en gammal film och den var från 18 år då den släpptes, samt att den nästan inte ens fick en release. Huvudpersonen heter Paul Kersey (Charles Bronson) och hans hembiträde våldtas och förövarna slår ihjäl henne med en järnrör. Hans dotter tar de som gisslan och våldtar henne med. Hon försöker fly genom ett fönster genom att hoppa ut, tyvärr är det ett järnräcke utanför så hon spetsas. I Death Wish 2 (för den delen serien) är censuren inte någon censur. Man får se hela proceduren då de våldtar hembiträdet och dottern. Från att de drar av henne trosorna till att de dödar henne.

Nu kan denna film köpas fritt av vem som helst. Det finns inga problem alls. Censuren är något ändrad. Våld är något som ökar, villket våldtäkter också gör.

Vi är så inmatade med våld att vi inte ser vad vi gör I spelet. Det vi I själva verket gör är helt sjukt. I GTA dödar vi tusentals människor, trycker knivar genom halsen på dem, massakerar folkmassor, dödar poliser, sågar människor med motorsåg, kör över oskyldiga människor på trotoaren, säljer droger, uppmanar och säljer prostotution, smugglar in vapen och droger, döda din egen flickvän m.m. Du kan även sätta på en hora I en gränd för att sedan skjuta skallen på henne med ett jävla hagelgevär.

Detta är inte något onormalt. Ingen reagerar om jag säger ''Jag gillar att döda folk med motorsåg I GTA.'' Vad fan är våldtäkt mot alla som man redan kan göra? Folk måste inse att GTA redan har gått över gränsen (inte för att jag personligen bryr mig) och sluta få det låta som att en vålldtäkt är så extremt I en stad som t.e.x. Liberty City. Det är pixlar. Allt är gjort av pixlar - som påvärkar vissa människor.

Jag vet att det inte är våldtäkten I sig som får offret att lida utan åren efter händelsen. Hur som helst är alla så matade med våldsamheter att vi inte lägger märkte till det. Det är ren fakta. Enligt min ringa åsikt hör inte barn till GTA. Nästan lika lite som våldtäkt gör det. Skulle våldtäkt bli möjligt I GTA skulle uppenbarligen ingen här lägga märkte till det eller se det som upprörande. Många här skulle pröva att våldta barn men inte prata om det på forumet, precis som vi inte säger '' Idag har jag huggit en person I halsen. Efter detta trycke jag upp min motorsåg I ansiktet på en gammal tant. Det sprutade mycket blod.'' Jag tror inte att många här skulle se det som något ''jätte kul'' men garanterat som något för tiden, underhållande. GTA är inget mer än våran egen värld utan lagar och konsekvenser. Var så god och pröva på va du vill. Varför folk skulle pröva det är enkelt; Det är något nytt.

Slutligen;

GTA är en värld fylld av mer hat än kärlek där barn inte passar in varken som pixlar eller spelare. Spelet har redan tagit sig över alla gränser så om våldtäkt skulle vara möjligt eller inte spelar mindre roll, förutom att människor skulle gå hårt mot spelet eftersom våldtäkt inte accepterats ännu I spelvärlden. Vänta bara, det är nästintill en garanti att det inom årenslopp är det. Accepteras ett spel som Postal-serien kan villket spel som helst göra det med tiden tand.

Hur som helst så avslutar jag med min personliga åsikt: Våldtäkt är inget som behövs då jag spelar GTA. Är personligen väldigt känslig för för sexuella handlingar I spel, då jag ser sex som något mer privat. Jag är antagligen inte nog härdad med sådant, som jag kallar sjukt, men det blir man snart eftersom spelen fortfarande existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Cyprez till viss del.

Men jag skulle inte ha något emot att det fanns barn med i spelet. Nu syftar jag inte på spädbarn, dagisbarn eller fjortisar, utan ungdomar.

Skulle dock inte ha något emot att någon går omkring med en barnvagn eller att något barn är på väg till skolan. Det skulle ge en stark känsla av realism och liv, samma sak gäller med djur.

Vad man sedan kan göra (misshandla, döda, våldta, råna, kidnappa eller tortera) är en annan sak.

Ganska offtopic, men alla skriver om det här.

Tycker det är konstigt att en del håller strikt på att våldtäkt är ett värre brott än ett mord t ex.

Tror inte många skulle välja alternativet mord (skott i huvudet eller misshandlat till döds) framför en våldtäkt om det gällde någon i ens närmaste krets.

Jag känner en kvinna som blev våldtagen när hon var 15 år och en man som blev misshandlad och allvarligt mordhotad när han var 17, mannen lider betydligt mer än kvinnan idag, tio år senare (allmänt deprimerad, blyg och ofta osocial dessutom har han en trasig rygg).

Att en våldtäkt skulle ta mer skada pyskiskt än en misshandel, hot eller rån är inte alls säkert.

Vad jag menar är att alla reagerar helt olika och det finns inget brott som är värre än något annat när det gäller sådana grova brott.

En annan sak jag inte förstår, trots att jag läst ett antal poster om ämnet barn i spel, är varför en del är så emot det?

Våldsstämpel och 18års gräns betyder oftast att det inte är lämpligt för barn, känsliga eller personer med relaterade psykiska problem.

Lätttilgängligheten är väl en orsak. Men med starka hänvisningar till vilka det inte anses lämpligt och recept (ironi), så slipper vi kanske personer som inte klarar av att spela ett spel utan att influeras av det, utföra en sjuk handling och skylla på ett spel.

Mina personliga åsikter ang. detta är kanske inte alltför väldefinerade, men jag hoppas ingen anser mig som en idiot ifall dom verkar alltför groteska någonstans?

Vill påminna om att det handlar om ett spel och att mina verkliga åsikter inte alls behöver återge dom åsikter jag har ang. vad jag anser lämpligt i ett spel.

GTA är frihet, smutsigt, utan moral, tragiskt, vidrigt, våldsamt, m,m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...