Jump to content

GTA IV (360 & PS3) eller GTA 3-VC-SA ?


Avgen_VC
 Share

Recommended Posts

Typ jag försöker spara pengar men alltså jag är väldigt tveksamt på vad jag ska köpa :P

Frågan e typ GTA IV är så jävla grymt men dyrt och kommer kosta mig mycket för att jag kommer att behöva köpa Xbox 360 eller PS3 :S! Typ sen e alla dem andra GTA spelen roliga.

Min fråga var att ska jag köpa PS3 eller Xbox360 och köpa GTA IV? Eller ska jag köpa PS2 och köpa alla andra GTA spelen?

P.S Kan man köra PS1-PS2 spel på PS3 :D För om ja så tror jag nog att jag ska spara till en PS3 och köpa GTA IV XD!

Desutom att om GTA IV inte kommer till PS3 så oroar jag mig inte så mycket ^^ För att jag hatar Xbox på något sätt ;) typ min kompis har en Xbox 360 och efter att han spelat en spel typ 8 timmar så förstörs skivan desutom e jag väldigt van med Play Stations kontroller. Jag har PS1 - PS2 och jag tänker ha PS3 för jag har vant mig VÄLDIGT mycket vid kontrollerna :)! Fick min första PS1 då jag var 5-6 år tror jag :ermm: e 14 nu :) så klart vänjer man sig om man spelar minst 6 timmar om dagen!

P.S om ni blir förvirrade om PS2 så glömde jag skriva att jag har sålt den ^^ till nån bonde, tror jag :S minns inte direkt.

Redigerad av Avgen_VC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ jag försöker spara pengar men alltså jag är väldigt tveksamt på vad jag ska köpa :D

Frågan e typ GTA IV är så jävla grymt men dyrt och kommer kosta mig mycket för att jag kommer att behöva köpa Xbox 360 eller PS3 :S! Typ sen e alla dem andra GTA spelen roliga.

Min fråga var att ska jag köpa PS3 eller Xbox360 och köpa GTA IV? Eller ska jag köpa PS2 och köpa alla andra GTA spelen?

P.S Kan man köra PS1-PS2 spel på PS3 ;) För om ja så tror jag nog att jag ska spara till en PS3 och köpa GTA IV XD!

Desutom att om GTA IV inte kommer till PS3 så oroar jag mig inte så mycket ^^ För att jag hatar Xbox på något sätt :) typ min kompis har en Xbox 360 och efter att han spelat en spel typ 8 timmar så förstörs skivan desutom e jag väldigt van med Play Stations kontroller. Jag har PS1 - PS2 och jag tänker ha PS3 för jag har vant mig VÄLDIGT mycket vid kontrollerna :P! Fick min första PS1 då jag var 5-6 år tror jag :) e 14 nu :P så klart vänjer man sig om man spelar minst 6 timmar om dagen!

Du frågar först om du ska köpa en PS2, men sedan skriver du att du har både PS1 och PS2 :ermm:

Har du eller har du inte?

Jag utgår från att du inte har PS2, och klart du kan köpa ett. De är inte så dyra längre, runt 1000-1500 kr om jag tror rätt. PS3 är betydligt dyrare, 6-7000 tror jag... Och om du gillar PS-kontrollerna så är en PS3 ett självklart köp.

En del PS2-spel går att spela på PS3. Det var problem med vissa, och till dem hörde bl.a SA. Hur det var med PS1-spelen vet jag inte, kanske det inte var några problem där...?

Men jag skulle göra så här: Köpa ett PS2 nu, och GTA III, VC och SA. Sen skulle jag vänta tills PS3 blivit billigare, troligtvis till vintern/våren, och köpa det då istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har tydlingen nyss läst att Xbox 360 förstör spelen under en lång periods spel gång ^_^ alltså jag är en otrolig gamer om de e första gången jag testar ett spel som e as kul så e det klart att jag inte kan komma ut ur dröm världen ^^ Men Xbox 360 kanske inte är något för mig desutom alltså 360 har jätte lätta kontroller men problemet är att den skrapar skivan efter någon timme. Och då förstörs den och så paw!

Läste det i aftonbladet :P sen skrev microsoft att dem som köper 360 får skylla sig själva för microsoft betalar inte skadan XD!

Desutom kommer de ta ett tag innan jag får råd till PS2 (igen) eller PS3. Tydligen våren kanske jag har pengarna men då kanske PS3 e billigare :S!

Saken är att jag sparar 400kr varje månad sen kanske jag får lite extra småpengar när jag ska börja plugga igen på hösten så kanske de blir våren - vintern.

Desutom har jag problem så om jag inte öppnar en bank konto så tar de längre tid för mig att få råd :S!

Desutom kommer GTA IV (GTA 4) att komma ut för jag läste att den kommer ut 29 oktober (IGEN!!!!).

Och då kanske jag får spelet på min födelse dag :unsure: för jag fyller år då :P höhö.

För GTA SA kom ut till sverige den 29 Oktober. Då jag fyllde år. Sen Vice City tror jag också men GTA III är jag lite tveksam på. Men jag tror att jag bara behöver spara till en PS3 och om jag får råd till en så köper jag en direkt! Sen om jag köper den innan min födelse dag så ska jag spara pengarna igen för fall i fall om jag inte får GTA IV på födelsedagen ^.-!

Desutom kommer GTA IV till Xbox 360 vara bätre (med fler uppdrag) men väldigt rädd att skivan skrapas och går sönder :( För jag är en sån spel drogad nörd :P Så jag e ÄN osäker om Xbox 360 eller PS3. Men jag vet inte om jag ska tro att de e sant att Xbox 360 skrapar skivor efter en viss tid. Men Aftonbladet stod de så :S Men de stod då 360 kom ut så de kanske inte är de mer O.o?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte köper GTA3 köp Liberty City Stories.

Jag är också osäker på om jag skall köpa PS3 eller Fläskbox360. Gillar PS2 kontrollerna mer, det var även därför jag inte köpte Xbox.

Håller med dig. Jag är en sån oehört stor Sony fan och jag varit de senn 4 år men nu gäller de mellan min favorit spel eller min favorit märke så jag e väldigt tveksam :unsure: som någon mardröm här...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen våren kanske jag har pengarna men då kanske PS3 e billigare :S!

Desutom kommer GTA IV (GTA 4) att komma ut för jag läste att den kommer ut 29 oktober (IGEN!!!!).

Desutom kommer GTA IV till Xbox 360 vara bätre (med fler uppdrag) bla bla bla...

Vad skriver du för smörja nu?!

1) Det är ju bara positivt? >_<

2) GTA IV släpps den 19 oktober i Europa, 16 oktober i USA. Inte den 29.

3) Vadå bättre till Xbox? Det blir samma både till Xbox och PS3. Xbox får däremot extraepsioder av GTA IV, något som troligtvis inte PS3 får.

Håller med dig. Jag är en sån oehört stor Sony fan och jag varit de senn 4 år men nu gäller de mellan min favorit spel eller min favorit märke så jag e väldigt tveksam :shifty: som någon mardröm här...

Om du nur är ett så stort PS fanboy, så är det ju inget att tveka om. Då köper du ett PS3 när du får råd <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har tydlingen nyss läst att Xbox 360 förstör spelen under en lång periods spel gång :P alltså jag är en otrolig gamer om de e första gången jag testar ett spel som e as kul så e det klart att jag inte kan komma ut ur dröm världen ^^ Men Xbox 360 kanske inte är något för mig desutom alltså 360 har jätte lätta kontroller men problemet är att den skrapar skivan efter någon timme. Och då förstörs den och så paw!

Läste det i aftonbladet :P sen skrev microsoft att dem som köper 360 får skylla sig själva för microsoft betalar inte skadan XD!

Desutom kommer de ta ett tag innan jag får råd till PS2 (igen) eller PS3. Tydligen våren kanske jag har pengarna men då kanske PS3 e billigare :S!

Saken är att jag sparar 400kr varje månad sen kanske jag får lite extra småpengar när jag ska börja plugga igen på hösten så kanske de blir våren - vintern.

Desutom har jag problem så om jag inte öppnar en bank konto så tar de längre tid för mig att få råd :S!

Desutom kommer GTA IV (GTA 4) att komma ut för jag läste att den kommer ut 29 oktober (IGEN!!!!).

Och då kanske jag får spelet på min födelse dag :( för jag fyller år då :lol: höhö.

För GTA SA kom ut till sverige den 29 Oktober. Då jag fyllde år. Sen Vice City tror jag också men GTA III är jag lite tveksam på. Men jag tror att jag bara behöver spara till en PS3 och om jag får råd till en så köper jag en direkt! Sen om jag köper den innan min födelse dag så ska jag spara pengarna igen för fall i fall om jag inte får GTA IV på födelsedagen ^.-!

Desutom kommer GTA IV till Xbox 360 vara bätre (med fler uppdrag) men väldigt rädd att skivan skrapas och går sönder :ph34r: För jag är en sån spel drogad nörd :P Så jag e ÄN osäker om Xbox 360 eller PS3. Men jag vet inte om jag ska tro att de e sant att Xbox 360 skrapar skivor efter en viss tid. Men Aftonbladet stod de så :S Men de stod då 360 kom ut så de kanske inte är de mer O.o?

360 skrapar inte skivan ifall man inte flyttar maskinen medans man spelar. Fast mitt råd e att ifall du ska köpa spel till nån av dom, så köp inte classic eller platina, dom skivorna går bara sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

360 skrapar inte skivan ifall man inte flyttar maskinen medans man spelar. Fast mitt råd e att ifall du ska köpa spel till nån av dom, så köp inte classic eller platina, dom skivorna går bara sönder.

vad är skilldnaden på classic, platina och vanliga spel??? jag har alltid undrat det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad är skilldnaden på classic, platina och vanliga spel??? jag har alltid undrat det

Menar du Platinum? Det är när ett spel har sålt över 400.000 exemplar (jag tror det var det...), som det börjar tryckas i platinum istället för den "riktiga" versionen som först kommer ut. Det är ingen skillnad mellan spelen, bara förpackningen eller vad man ska kalla det, och skivan som ser annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du Platinum? Det är när ett spel har sålt över 400.000 exemplar (jag tror det var det...), som det börjar tryckas i platinum istället för den "riktiga" versionen som först kommer ut. Det är ingen skillnad mellan spelen, bara förpackningen eller vad man ska kalla det, och skivan som ser annorlunda ut.

Och så är det billigare! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fss, Ps3 = Nej. Europa har dåligare emulator system än dem andra i världen har. Desutom har dem lagt till 3kg extra plast i onödan.

Xbox360 = Pssft! Kanske.

Ps2 = Har alltid gillat PS2 gamla klassikerna t.ex Racthet and clank och dem :blink: så kanske. Desutom e VC och SA ganska bra :shifty:

Hund = JAAA! eller kanske :wub: Har alltid velat köpa en hund. Kanske en chihuahua :mellow: Bryr mig fan och med vad mina föräldrar säger i alla fall -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fss, Ps3 = Nej. Europa har dåligare emulator system än dem andra i världen har. Desutom har dem lagt till 3kg extra plast i onödan.

Xbox360 = Pssft! Kanske.

Ps2 = Har alltid gillat PS2 gamla klassikerna t.ex Racthet and clank och dem (:!!!:) så kanske. Desutom e VC och SA ganska bra -_-

Hund = JAAA! eller kanske (:!!!:) Har alltid velat köpa en hund. Kanske en chihuahua -_- Bryr mig fan och med vad mina föräldrar säger i alla fall -.-

Förstår mig varken på mig denhär tråden eller detta inlägg. Din tankar får gärna stanna hos dig.

PS3 kommer jag att köpa iallafall, aldrig riktigt gillat Xbox... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...