Jump to content

Fuck Yeah


Mikolan
 Share

Recommended Posts

Så jag har hört från vänner med vista att det är fullt av AIDS och FAIL, men nu när Halo 2 kommit till Vist är jag ju typ tvungen att testa.

Problemet är bara att skiten hänger sig när den laddar Halo 2, vista plopapr upp nån felruta "Halo 2 has stopp working blabla".

Nån som vart med om liknande? Har installerat nvidia drivrutinerna för vista 32bit gefore 7xxx series :S.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger det här till alla..

Skaffa inte Vista..

För att?

Jag trodde det skulle bugga och ha sig men nepp! Flyter hur bra som helst och jag tycker om det mer för var dag som går.

Mer avancerat än xp, japp, men när man lärt sig det så är det snyggt, bra och användbart! Tummen upp!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att ta ett exempel då jag behövde ta bort en systemfil från en XP-partition:

Vista tyckte att det var en viktig systemfil även i Vista, och lät mig därför inte radera den. Men det var inget jag fick veta direkt. Först fick jag klicka på sju olika dialogrutor. Ett par spelade små varningspip och en släckte ner hela skärmen. En av dialogrutorna var dublett "är du säker?" "är du säker?"

Vist, jag kan ta bort UAC, men det ända som händer är att den minskar antalet dialogrutor till fem. Jag har fortfarande - som administratör - inte rätten att ta bort en systemfil som inte hör till operativsystemet (!).

Har kört Vista i lite över en månad nu på min Windowsdator och är enormt missnöjd. Datorn hänger sig när den själv känner för det (gärna när jag sitter över remote desktop så att jag inte kan starta om den genom att trycka på strömbrytaren), diverse program kraschar enormt ofta (foobar2000 är ett exempel, även om det fungerar fint på min kompis dator med Vista konstigt nog), och detta enorma tjat från UAC:n som hela tiden ska be om tillåtelse för de mest triviala sakerna.

Bara UAC:n förstår jag inte. När den visas så enormt frekvent lär den ju användarna att klicka på "Allow" varje gång och till slut inte ens titta vad det är för program som ber om tillåtelse. Hela poängen förloras där, imho.

Jag har kört XP på exakt samma maskin i över ett år innan dess och det har inte varit ens i närheten av så mycket problem som med XP som jag har haft med Vista.

Summan av kardemumman; Vista är ren smörja just nu med uselt drivrutinstöd och "funktioner" som "skyddar" dig från att använda mjukvara som inte Microsoft tycker om. Det är lite som Windows 95 all over again, som först blev hyfsat stabilt 3-4 år senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr förstår jag inte hälften av vad du menar, är alldeles för okuning. Men du kanske har rätt, jag har bara haft vista sedan i torsdags och detta är kanske nått som jag kommer att få uppleva om ett tag. Men för tillfället funkar allt som det ska. :angry:

Fett najjs med tv oxå. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med mr_tobbe, faktiskt. Till en början tyckte jag att Vista var väldigt utsökt med sina fräcka genomskinliga fönster och flashiga effekter.

UAC tog jag bort redan första dagen eftersom jag inte tyckte att dess "skydd" var värt det eviga "tillåt"-klickandet jag tvingades utstå. Tanken var förvisso god, men det blev för mycket.

Det var inte mycket som krashade i Vista. Nej, nej, problemet jag upplevde var att många saker inte ens kom igång. Det var mycket bättre än vad jag väntat mig, men inte bra nog för att ersätta XP. Inte än, i alla fall.

Förresten, vem använder det där Aero 3D-skrivbordet, egentligen!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...