Carlis Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Jag ska skaffa mig ett nytt/till ram minne men vet ej vad som passar osv. Jag är inte så himla duktig på datorer men det står på min dator att jag har 512mb DDR och jag har sätt att jag har plats för ett till ram minne. Undrar om det här skulle passa Länk. Säg till om det är något mer ni behöver veta för att veta om det går att ha detta. Tack i förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Försök ta reda på vilket moderkort du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Kan man kolla det i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 (redigerad) Säg vad du har för processor så kan vi ta reda på det med största sannolikhet (alltså vad du ska ha för RAM och så.). Du kollar det genom att öppna "Den här datorn", högerklicka på random vitt fält där och välja egenskaper. Resten kan du nog lista ut själv. Redigerad 5 juni, 2007 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Okej. Jag har kommit fram till att jag har en AMD Sempron 3000+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Använd CPU-Z, där kan du se vilken RAM typ du har och vilket modeRkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 (redigerad) Ja, då borde dom där funka. Ganska säker på att den processorn inte finns till AM2, så DDR minnen är det du ska ha. Kan inte lova att ramminnerna kommer prestera jättebra tillsammans om det inte är samma modell. En varning bara. Alle090: Varför krångla till det? Redigerad 5 juni, 2007 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Alle090: Varför krångla till det? Hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 (redigerad) Ja, då borde dom där funka. Ganska säker på att den processorn inte finns till AM2, så DDR minnen är det du ska ha. Kan inte lova att ramminnerna kommer prestera jättebra tillsammans om det inte är samma modell. En varning bara. Alle090: Varför krångla till det? Okej tack så mycket! Har tagit en bild ifrån CPU-Z Kanske den kan ge nåt mer exakt? Eller den här Redigerad 5 juni, 2007 av Carlis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Okej tack så mycket! Har tagit en bild ifrån CPU-Z Kanske den kan ge nåt mer exakt? Eller den här PSSST. Mainboard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Vet inte vad moderkortet ska behövas för. Syns ju på bilden att det är DDR PC3200. Blanda inte ihop det med DDR2 bara så ska det inte vara några problem. Eller är jag ute och cyklar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Vet inte vad moderkortet ska behövas för. Syns ju på bilden att det är DDR PC3200. Blanda inte ihop det med DDR2 bara så ska det inte vara några problem. Eller är jag ute och cyklar? Tror det stämmer bra. Bara det är samma koppling (DDR, DDR2 o.s.v) så ska det inte vara nån fara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 6 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Tror det stämmer bra. Bara det är samma koppling (DDR, DDR2 o.s.v) så ska det inte vara nån fara... Okej tack så mycket för hjälpen ska ta och beställa ett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts