Jump to content

Nytt Ram minne


Carlis
 Share

Recommended Posts

Jag ska skaffa mig ett nytt/till ram minne men vet ej vad som passar osv.

Jag är inte så himla duktig på datorer men det står på min dator att jag har 512mb DDR och jag har sätt att jag har plats för ett till ram minne.

Undrar om det här skulle passa Länk.

Säg till om det är något mer ni behöver veta för att veta om det går att ha detta.

Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg vad du har för processor så kan vi ta reda på det med största sannolikhet (alltså vad du ska ha för RAM och så.). Du kollar det genom att öppna "Den här datorn", högerklicka på random vitt fält där och välja egenskaper. Resten kan du nog lista ut själv.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då borde dom där funka. Ganska säker på att den processorn inte finns till AM2, så DDR minnen är det du ska ha.

Kan inte lova att ramminnerna kommer prestera jättebra tillsammans om det inte är samma modell. En varning bara.

Alle090: Varför krångla till det? :)

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ja, då borde dom där funka. Ganska säker på att den processorn inte finns till AM2, så DDR minnen är det du ska ha.

Kan inte lova att ramminnerna kommer prestera jättebra tillsammans om det inte är samma modell. En varning bara.

Alle090: Varför krångla till det? :rolleyes:

Okej tack så mycket!

Har tagit en bild ifrån CPU-Z

namnls_892266_0.jpg

Kanske den kan ge nåt mer exakt?

Eller den här

namnls-1_892266_1.jpg

Redigerad av Carlis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad moderkortet ska behövas för. Syns ju på bilden att det är DDR PC3200. Blanda inte ihop det med DDR2 bara så ska det inte vara några problem.

Eller är jag ute och cyklar?

Tror det stämmer bra. Bara det är samma koppling (DDR, DDR2 o.s.v) så ska det inte vara nån fara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...