Jump to content

Problem med Windows Update. HJÄLP, SNÄLLA !


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jo ni grabbar, skulle bli evigt tacksam till den som hjälper mig för jag ska nämnligen ha lan idag och allt är fel på min dator typ..

Problemet kom igår, efter att jag installerat nya Windows Update skiten.

Internet la av, men inte helt, utan jag kunde bara inte gå in på internet sidor. Jag kunde vara inne på IRC, spela Counter-Strike på servrar jag hade lagt in i HLSW (connecting program för massa spel), men jag kunde inte hitta några servrar när jag letade i Steam. Stog nått om "Couldn't connect to master server bla bla".

Först trodde jag att jag hade virus, så jag drog en virussökning, hittade inget. Drog igång Ad-Aware och skulle uppdatera det för det var en gammal "defenition" som jag hade. Då stog det att jag inte kunde connecta till deras server, och lika så när jag skulle uppdatera Spybot Search&Destroy.

Då förstog jag att det var min Windows Update som börjat spöka, och kom då på att för någon månad sen installerade jag en update som jag laddade ner från Piratebits för jag kunde inte installera den riktiga för jag använder en icke äkta Windows XP.

Har testat att starta om datorn, kört en systemåterställning och flyttat min nätverkssladd till ett annat uttag.

Så, nu undrar jag hur i helvete jag ska kunna fixa det här? Kan man på nått sätt "avinstallera" updaten jag gjorde igår, eller har någon annan haft samma problem och fixat det?

TACK OM NÅGON HJÄLPER MIG..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är den där LegitCheckControl.dll, så kan det vara så att Microsoft ''knäckt'' den. Hade en ''oäkta'' förut och då knäckte microsoft den och så dök en ruta upp längst ner där det stod ''detta är en olaglig version av Windows XP'' och så blockerade dom allt, så jag köpte originalet, för jag vill inte precis ha problem i framtiden...

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratade med morsan, och tydligen ska jag inte ha en oäkta version av Windows XP

EDIT:

När jag startar upp datorn får jag upp en ruta från mitt virusprogram (nod32) att C:\a.bat är infekterad av en trojan. Kan det vara något?

Och igår lades även en win32 eller nått sånt in i karanät (stavning?). Kan det ha något med mitt internet att göra?

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratade med morsan, och tydligen ska jag inte ha en oäkta version av Windows XP

EDIT:

När jag startar upp datorn får jag upp en ruta från mitt virusprogram (nod32) att C:\a.bat är infekterad av en trojan. Kan det vara något?

Och igår lades även en win32 eller nått sånt in i karanät (stavning?). Kan det ha något med mitt internet att göra?

Verkar som du har virus, scanna datorn.

Det där med internet problemet verkar ha att göra med att din dns-server är nere :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vågar och vill så kan vi göra som jag gjorde med Vice. dator. Fick tillgång till den via remote (med hans tillåtelse) och tog bort viruset som fanns i datorn.

Svårt att hjälpa till med virusärenden över internet, då det kan vara precis vad som helst. Du har min msn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vågar och vill så kan vi göra som jag gjorde med Vice. dator. Fick tillgång till den via remote (med hans tillåtelse) och tog bort viruset som fanns i datorn.

Svårt att hjälpa till med virusärenden över internet, då det kan vara precis vad som helst. Du har min msn.

Tack, men nej tack. Allt ordnade sig.

Igår gjorde jag en virussökning och hittade ett virus som jag tog bort..

Gjorde en virussökning för någon timme sen och hittade då två trojaner som jag tog bort, och då funkade allt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...