Jump to content

HDD-DVD-Recorder-problem


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Jo, eftersom det är ett teknikforum också, gör det ju inget att jag frågar. Enda forutsättningen att jag får svar är ju dessvärre enbart att nån av er har en sån här... :lol:

Min DVD-recorder med HDD (Panasonic DMR EH65) har ett ganska litet problem, men det är mer än störande. Det är så att när man spelar in program på timer, väljer man oftast att ge klippet ett eget namn. Smidigt nog finns en självvald snabblista med sina vanligaste "filnamn", så man slipper knappa in varje gång. Bäst vore dock att slippa detta steg också, och när man helt enkelt snabbtrycker REC så "laddar recordern ner" programmets namn ifrån marknätet. Till problemet: Namnet är helt galet fel! Sätter jag REC på Lost kan det stå i thumbnail-menyn "Prison Break" eller vad som helst där det egentligen ska stå Lost (t.ex.).

De enda inställningarna jag kan tänka mig har med detta att göra är vilken apparat DVDn är ansluten till. Jag har en Boxer-digitalbox som kopplas in i AV2-intaget på baksidan av recordern med SCART, så vilket alternativ ska jag välja i "connection"-menyn? Decoder, eller? Kan editera in alla valmöjligheter imorrn, just nu kan jag inte kolla upp det eftersom päronen håller på att gå o lägga sig. :)

Vore trevligt med hjälp, men jag kan tänka mig att det är rätt hopplöst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...