Jump to content

Vista och spel


Marquis
 Share

Recommended Posts

Kör just nu Vista och undrar hur det påverkar spel. Är det så att Vista som ju är ett krävande rent prestandamässigt operativsystem snor mycket processorkraft m.m. eller är det så att det reduceras när man spelar spel?

Sen verkar det som att det inte riktigt finns bra drivrutiner till Geforce Go 7600 heller, men jag har hittat några inofficiella som ska fungera bra. Det är nämligen så att spel som PES6 inte ens klarar medium grafikinställningar helt perfekt, något som min förra betydligt sämre dator gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vista i nuläget är inget bra alternativ. Antagligen mycket buggar, alla drivrutiner finns inte tillgängliga, spel och program är inte anpassade för vista. Utöver det så snor Vista kraft från både minne, processor och grafikkort även när du spelar. För att uppnå bra prestanda vid spelande bör du ha 2GB ram eller mer, 3.6 Ghz-processor och det grafikkort du har nu eller bättre.

XP är att rekommendera ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewMe: Okej, sitter just nu på 2gb RAM och en AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-60 (2 CPUs), ~2.0 GHz. En bärbar alltså.

Ceone: Näe, det kan jag inte påstå. Känns ungefär likvärdigt med XP skulle jag säga, iallafall som det är nu med tanke på att jag inte har så mycket installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...