Jump to content

Köp av hörlurar!


Mr.Dumbom
 Share

Recommended Posts

Jag kan bara instämma i tidigare kritik. Köp Koss Porta Pro om du vill ha ett par bra hörlurar. Har själv haft dem i ett år och dom är grymma. Och nu har priset även börja sjunka, de går i dagsläget att få de för ca 250 spänn. Själv fick jag punga ut 500 spänn men det var det helt klart värt.

Tycker de verkar klumpiga, vill helst ha ett par in-ear lurar, tror inte att jag köper de där creative, känns onödigt att kasta ut 300 på ett par in-ear lurar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker de verkar klumpiga, vill helst ha ett par in-ear lurar, tror inte att jag köper de där creative, känns onödigt att kasta ut 300 på ett par in-ear lurar

300 är INTE mycket för ett par bra (det är väl det vi snackar om va?) lurar, det luktar nästan budget om det hela.

Köpte mina in-ear för 2000, dock sålde jag dem senare, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

300 är INTE mycket för ett par bra (det är väl det vi snackar om va?) lurar, det luktar nästan budget om det hela.

Köpte mina in-ear för 2000, dock sålde jag dem senare, men ändå.

Visst, det är mina föräldrar som får spunk om jag köper för dyra saker

Letar som en galning efter Kossart Ipro på nåt av ställena jag länkat, men har inte lyckats :/

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både du och jag letar hörlurar, eller hur?

Tycker det känns onödigt att starta en ny när det redan finns en

Okej, det handlar om ljud men vi letar ändå efter olika saker. Jag ska ha vanliga hörlurar medans du ska ha vanliga in-ear-pluggar plus att vi letar inte efter i samma prisklass.

Och nej, det är inte alls onödigt att starta en ny tråd och denna är absolut ingen "OMG OFFICIELL LJUDTRÅD - SN4KKA ALLT INOM LJUD HÄRR!!!!"

Så, kan jag få lite råd om det jag ska ha? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det handlar om ljud men vi letar ändå efter olika saker. Jag ska ha vanliga hörlurar medans du ska ha vanliga in-ear-pluggar plus att vi letar inte efter i samma prisklass.

Och nej, det är inte alls onödigt att starta en ny tråd och denna är absolut ingen "OMG OFFICIELL LJUDTRÅD - SN4KKA ALLT INOM LJUD HÄRR!!!!"

Så, kan jag få lite råd om det jag ska ha? :angry:

Kossart Ipro eller Koss porta pro skulle jag ha köpt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte ett par Creative på teknikmagasinet för 299:- (ord pris 399:-)

110415_861869_0.jpg

Smidiga in-ear silikonlurar med förträfflig ljudisolation och fyllig tung basåtergivning. Tack vare neodymmagneterna får basen extra djup klang och diskanten klarare återgivning. Frekvensomfång 6-23000 Hz. Impedans 16 Ohm. 1,2 m oxidfri kopparsladd med guldpläterad 3,5 mm kontakt. Levereras med 2 st extra par silikonmuddar i alternativa storlekar.

Så fort man sätter på sig dom så försvinner allt ljud runt omkring och det är grym bas i dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grym bas som i Sparkplug-aktig-och-extremt-överdriven-megasuperduper-bas eller låter dom faktiskt bra? Letar efter att par in-ear nämligen.

Dom låter helt enkelt bra :ermm: lovar att du inte skulle bli besviken om du köpte dom, dessutom är det 1 års garanti på dom.

Och 299:- är ju ett överkomligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar mest åt Sennheiser HD515 nu iaf. Jag har läst någonstans att det är en löstagbar kabel, stämmer det eller är det bluff och båg? Om det är, hur fungerar det i såfall, kan man bli kvitt med problemet med 6,3mm > 3,5mm lösningen?

Och en sista sak.. Vart framgår det på något sätt att denna har blivit någon typ av "Officiell köphjälp av hörlurar-tråd", om jag får fråga lite snällt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar mest åt Sennheiser HD515 nu iaf. Jag har läst någonstans att det är en löstagbar kabel, stämmer det eller är det bluff och båg? Om det är, hur fungerar det i såfall, kan man bli kvitt med problemet med 6,3mm > 3,5mm lösningen?

Precis så är det på mina Sony-lurar - löstagbar kabel (fast åt andra hållet, 3,5mm > 6,3mm). Sladden blir lätt ganska lång men det är bättre än bara en plugg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar mest åt Sennheiser HD515 nu iaf. Jag har läst någonstans att det är en löstagbar kabel, stämmer det eller är det bluff och båg? Om det är, hur fungerar det i såfall, kan man bli kvitt med problemet med 6,3mm > 3,5mm lösningen?

Och en sista sak.. Vart framgår det på något sätt att denna har blivit någon typ av "Officiell köphjälp av hörlurar-tråd", om jag får fråga lite snällt? :)

Du, jag skulle verkligen råda dig att köpa Icemat Siberia, extremt sköna, bra ljud osvosv. en bonus är att du blir lika tuff som NiP när du har dom!!1

Redigerad av ZalCiNoWa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, jag skulle verkligen råda dig att köpa Icemat Siberia, extremt sköna, bra ljud osvosv. en bonus är att du blir lika tuff som NiP när du har dom!!1

1. Han letade efter hörlurar, inte headset.

2. Han letade efter hörlurar som låter bra till annat än CS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...